Tankklep gaat niet meer open

ElScorpione

Forumguru
Hoewel ik in het SII onderdeel een topic over dit onderwerp tegenkwam, zag ik het bij de OIII nog niet. Vandaag kreeg ik de tankklep niet meer open. Na wat wrikken en prutsen schoot de klep uiteindelijk los. Let wel, het gaat om het klepje en niet om de dop. Bij het sluiten en ontgrendelen van de wagen lijkt de vergendeling van de klep niet altijd te werken. De anders duidelijk hoorbare 'klik' klinkt dan niet. Het mechanisme zelf (palletje dat naar binnen en buiten beweegt) werkt prima.

Zijn er OIII bezitters die dit probleem herkennen? En zo ja, wat is de oplossing? Is er ook een alternatieve manier om de klep open te krijgen (vanaf de binnenkant bijvoorbeeld?)

Bakkertje

Forumguru
Het lijkt inderdaad op het bekende probleem van de S2 met de tankklep.

Wat bij mij destijds werkte was klepje indrukken (zoals je het normaal doet) dan komt ie niet helemaal vrij en gaat ie nog niet open. Door dan nog een keer op de ontgrendel knop van je sleutel te drukken gaat ie alsnog open. Tenminste, dat was de truc die bij mij werkte.

De echte oplossing had volgens mij iets te maken met het smeren van de pin waarmee de klep op slot gaat.

ElScorpione

Forumguru
Dank voor je reactie. Het smeren ga ik zeker doen, maar de pin lijkt niet het probleem te zijn. Lijkt meer het motortje. Na de vakantie maar even naar de dealer.

Face

Nieuw lid
Wat was de oplossing in je OIII voor wat betreft het niet kunnen openen van de tankklep ?
Ik ervaar nu hetzelfde.

Bovenaan Onderaan