Tankklep is afgebroken. Kan je dit zelf vervangen?

Citigo-Fan

Nieuw lid
Ik heb even een vraag over de tankklep van mijn Skoda Citigo.
Dit ellendige ding is pas afgebroken en dus rest er nu niets anders dan dit ding te vervangen.

Nu kwam ik dit tegen; een Skoda Citigo tankklep die je volgens mij zelf kan installeren:

Weet iemand of je dit er zelf zo even opzet?
De originele tankklep had wel dezelfde kleur als de kleur van de lak van de auto (donker-blauw) dus het zou ideaal zijn als je weer dezelfde kleur tankklep kan terugkrijgen. Maar een zwarte kleur lijkt mij ook meer dan ok. Weet iemand waar ik een donkerblauwe of zwarte Skoda Citigo tankklep kan kopen?
Misschien weet iemand een goede online shop voor dit soort onderdelen?

Citigo-Fan

Nieuw lid
Zou hem origineel kopen gezien de eventuele pasvorm of 2de hands
Bedankt. Weet jij ook waar je dit online het beste kan kopen? Maar ik denk dat een Skoda Citigo tankklep voor elke Skoda Citigo/Seat MII/ Volkswagen UP hetzelfde is. Ik denk dat je geen specifieke pasvorm hebt per uitvoering.

Maggy

Forumguru
check bij autosloperijen, zelf kleurtje er op spuiten. Dochter had het bij haar uppie, die was ( mazzel!) voor 40€ klaar. Gevonden via de onderdelenlijn.
Edit , vervangen is doodsimpel, ff youtube bekijken.
Edit 2, volgens mij zijn ze voor alledrie de merken hetzelfde

SteGo

Donateur
Als je de klep nog hebt zou je hem met een goede 2 componentenlijm ook kunnen lijmen, lijkt me de goedkoopste fix.
Toen ik destijds het hele tankklephuis uit mijn Citigo wilde halen ivm het aanpakken van beginnende roest rond de tankklep-opening vond ik dit wel een nuttige tutorial op YouTube. Het is inderdaad niet heel erg ingewikkeld om dat ding eruit te krijgen.

Citigo-Fan

Nieuw lid
Bedankt allen. Ja ik heb de originele klep nog. Lijmen lijkt mij inderdaad ook wel een goede optie. Maar ik vrees dat dat ding er dan af valt als je erg hard rijdt en de wind er een keer verkeerd op valt. Welke lijm is dan precies aan te raden? 2 componentenlijm wordt genoemd. Maar welke lijm is veilig genoeg? Heeft iemand een link naar welke lijm aan te raden is?

Dat ding gaat er inderdaad wel makkelijk af. De tankklep geheel vervangen lijkt mij een betere optie. Ik ga eens kijken of ik hem ergens kan vinden in dezelfde kleur als de lak van mijn auto.

Bovenaan Onderaan