Tankklepje open na wasstraat?

Wasmachineman

Forumguru
:945:Ik heb gezocht hier maar kan niets vinden via de zoekfunctie. Ik heb nu enkele malen mijn nieuwe O2 FL in de wasstraat gewassen. Wasstraat met borstels. En steeds viel het me op dat bij het uitrijden het tankklepje openstaat. Maakt niet uit of de auto op slot zat of open. Vanmiddag zat hij op slot en ja hoor...bij uitrijden was het klepje open.
Hiervoor heb ik het nooit gehad bij mijn 2007 O2. Dat was dan een combi en nu heb ik een hatchback als enige verschil...wie heeft er ook dit ervaren en wat kan eraan gedaan worden....:ahum:

Ronnie

Forumguru
Frank, op de afbeelding zie je het klepslot nr.1, dit kan iets gesteld worden naar links en rechts, Even proberen. (zit wel achter de kofferbakbekleding)

Bijlagen

• Tankklepje Octi2.jpg
    Tankklepje Octi2.jpg
    13,3 KB · Weergaven: 65

Wasmachineman

Forumguru
Ik ga morgen aan de slag. Bedankt Ronnie en ik zal het melden wat de bevindingen zijn als ik weer de wasstraat door ga!

hemi24

Forumguru
Inderdaad en het is geen fijn gevoel om te moeten constateren dat het klepje open staat als je weer bij je auto komt!

Dat men iets uit de tank haalt is niet mijn grootste angst, eerder dat men er iets in stopt wat er niet thuis hoort!

Wasmachineman

Forumguru
Ik zie het gelijk in de rechterspiegel. Moet toch uit de auto om de laatste druppels eraf te vegen met een doekje. Staat gewoon erg knullig toch?

hemi24

Forumguru
Het wordt pas spannend als de auto in een gesloten wasstraat staat en het klepje op gaat en de borstels vervolgens nog een ronde tegengesteld terug gaan doen...

Ik heb nu twee keer de situatie gehad dat ik m'n auto geparkeerd aantrof met het klepje iets open... Blijkbaar valt het slotpinnetje er soms niet goed in.

Wasmachineman

Forumguru
Dat kun je dus niet zien in de wasstraat dat het tankklepje opengaat maar pas achteraf. Ik laat het niet zover komen. Ik ga binnenkort maar langs bij de dealer.

WebZa

Nieuw lid
Daaraan merk je dat de borstels van de wasstraat met heel wat kracht tegen je lak aanwrijven.
Misschien is het wel opgelost met de klep wat beter bij te stellen.
Hopelijk komt het snel in orde, want het zou niet leuk zijn moest de klep beschadigd worden door de borstels.

flip

Lid
Dan denken we natuurlijk aan de eerste peugeot 1007, waar de schuifdeur gewoon openging in de carwash... Eén voordeel: je merkt het natuurlijk wel meteen, al kan je er dan wel niets meer aan doen.
Toch heb ik de indruk dat ik behoorlijk hard moet drukken op de klep om ze te openen - kan dat niet wat bijgesteld worden, zodat het niet zomaar opengaat?

Rallye

Forumguru
Waarom laat je de centrale deurvergrendeling niet gewoon al je deuren op slot houden? Dan is het klepje ook geblokkeerd.

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Rallye, tijdens de wasstraat is alles op slot maar toch gaat het open. Vandaag ook gechecked thuis. Auto geheel op slot en zachtjes geduwd tegen tankklep: gaat gewoon open. Hij moet dus bijgesteld worden door de dealer want "wat mijn ogen zien maken mijn handen kapot", :super:.
Ik ga maar niet de bekleding lostrekken in de kofferbak om er bij te kunnen! Ga wel naar de dealer toe...

Wasmachineman

Forumguru
Frank, op de afbeelding zie je het klepslot nr.1, dit kan iets gesteld worden naar links en rechts, Even proberen. (zit wel achter de kofferbakbekleding)

Ronnie, ik ben vandaag bij de dealer geweest en deze zegt dat het een probleem is waar ze wel vanaf weten maar wat ze niet kunnen oplossen.
Ik ga bij een andere dealer eens langs rijden en vragen of zij iets kunnen doen om het probleem op te lossen. Tot nu toe heb ik geluk gehad bij het wassen dat het tankklepje niet kapot is maar alleen open gedrukt wordt door de borstels. Vandaag de auto op slot gedaan met AB, Skodameneer erbij om te kijken en je drukt gewoon het klepje open terwijl de auto op slot zit! :ahum:
Ik zie het niet zitten om zelf eraan te gaan zitten klooien! Ik ken mezelf, dan gaat het klepje niet eens meer dicht!:icon_smile_dead:

Constant

Erelid
Raar verhaal van die dealer, dat slot is toch gewoon defect. Bij mijn Octavia heb ik dit nooit gehad in de wasstraat.

Bakkertje

Forumguru
Het lijkt me inderdaad niet echt de bedoeling dat je tankklepje zomaar opengaat. Die moet de CV gewoon dichthouden. Ik zou inderdaad ook niet zelf eraan beginnen, maar het overlaten aan de dealer..

Wasmachineman

Forumguru
Raar verhaal van die dealer, dat slot is toch gewoon defect. Bij mijn Octavia heb ik dit nooit gehad in de wasstraat.

Ik ook niet bij mijn vorige O2/2007. Maar bij mijn huidige O2 wel en ik ga niet met de hand wassen dus ik ga naar een ander dealer en kijk wat deze zegt.

RobPG

Lid
@hemi24: wordt toch wel een (mogelijke) oorzaak/oplossing aangegeven

"Hab dann diesen Plastikrahmen, wo der Verschluss integriert ist, etwas rein gedrückt und seitdem war der Deckel nie mehr offen."
en
"Bin zum Freundlichen hin ,der auf einmal feststellte das der der innere Schwarze Rahmen gerissen war. Der innere Rahmen muß fest sein und darf sich nicht hin und her bewegen lassen. Hat er mir an einem anderen Octi gezeigt.Wird auf Garantie ausgetauscht."

Ofwel het plastic binnenwerk kan soms niet helemaal lekker zijn.

Rob

Bovenaan Onderaan