Tankklepje wil zo nu en dan niet open...

Leon54

Actief lid
Zo nu en dan wil het tankklepje niet open. Ik moet dan een paar keer tikken/drukken om de klep open te krijgen, vaak icm het met de AB openen en sluiten van de deuren. Als ik het dan later weer test, is alles weer gewoon zoals het hoort. Het mechaniek werkt volgens mij zoals het hoort. Het lijkt net alsof het slot niet wordt "vrijgegeven". Vroeg me ook af of je het in geval van storing, handmatig kunt openen..?

vwwesley

Senior Member
Geweld en de hamer brengen steeds oplossingen :maakmegek:

Soms na een poetsbeurt, kleeft de klep precies een beetje, door het water denk ik, en daardoor gaat het soms niet van de eerste keer open.

Leon54

Actief lid
Heeft in dit geval niets met poetsen, water of vorst te maken. Lees net dat er meer Skoda's zijn met hetzelfde probleem.

Leon54

Actief lid
Net de boel met WD40 ingespoten. Helpt niet en daar ligt het ook niet aan. Palletje schuift zonder problemen op en neer en draait ook goed. Het klepje gaat slecht weer open na diverse malen het slotmechanisme te activeren middels de AB.... Het is net of het signaal het klepje niet altijd bereikt.

Joske

Forumguru
Euhm?

Zo vanzelfsprekend is dat toch niet?

Ik heb bij beide Skodas 2 volwaardige AB's...

En anders batterij maar eens vervangen :)

Leon54

Actief lid
Alles werkt perfect, ook centraal alle ramen sluiten en openen. Kan me niet voorstellen dat het aan de AB of batterij ligt. Zal kijken of ik nog een AB heb... Het is net of het klepje zo nu en dan niet een signaal krijgt om "vrij" te staan. Een paar keer drukken op AB verhelpt het probleem dan weer toe nu toe...

EdK

Forumguru
Ook een Yeti en nu na 4,5 jaar werkt het nog steeds zoals het behoort te werken
Als deuren op slot zitten kan ik op kleppie drukken maar gaat hij niet open ( zoals het hoort )
Zijn me deuren ontgrendeld dan kan ik op kleppie drukken en gaat hij open ( zoals het hoort )

Wat me wel is opgevallen in den jaren is dat ik echt ff goed moet drukken op deksel en niet ff snel moet proberen te drukken, want in laatste geval kan ik het schudden en gaat hij ook niet open.
En openen op andere wijze is er volgens mij niet, ik heb hem in iedergeval nog niet gevonden...

Leon54

Actief lid
Ik had deze afbeelding zelf al gevonden. Ik heb dat ook gesmeerd. Het ligt daar echt niet aan. Er zal wel een relais zijn die het palletje activeert o.i.d. Hier ligt volgens mij de oorzaak. Nogmaals, een paar keer met AB de deuren ontsluiten en dan komt het klepje los.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
ik zou toch overwegen het stelelementje te vervangen, voor je het weet sta je daar op een keer met een tankklep die niet meer open wilt..

$_35.JPG
kost iets van een 20 euro bij de dealer

newwolf84

Forumguru
Hmmz heb zelf een O2 uit 2011 maar heb soms moeite om het klepje, dicht te krijgen, loopt niet gesmeerd zeg maar.. :)

Mijn buurman drukte er tegen aan en het klepje ging open maar om hem dicht te krijgen moet je er best wel een ferme tik tegen aangeven. Wel is het zo dat voor de rest wel alles naar behoren functioneert, dicht is ook dicht. Maar m.i. moet ik er té hard tegen aandrukken. Eigenlijk moet je lezen er met een gebalde vuist tegen aanslaan, dan gaat ie wel dicht.

Leon54

Actief lid
Joske, ik herken hier het palletje dat de klep ontgrendeld en openduwt. Als dit ook het onderdeel is dat het signaal ontvangt, dan zal dat zeker vervangen moeten worden.

Leon54

Actief lid
Door allerlei omstandigheden, kwam ik er maar niet toe het klepje te laten repareren. Zo plots dat het probleem zich voordeed, is het ook weer opgelost. Het klepje werkt gewoon weer zoals het hoort.....

s-line

Forumguru
Lekker dan sta je in de winter....hebben ze bedacht bij skoda om het krabbertje in de tankklep te bouwen....:maakmegek:

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan