Tankprobleem octavia II combi Diesel

erg.schoon

Nieuw lid
Wie herkent dit?
Van het ene op het ander moment gaat diesel tanken heel moeilijk.
Bij het ruiken van de vulgreep slaat deze al af. Gevolg met veel moeite is de tank halfvol te krijgen.
Er zit geen knopje voor ontluchting o.i.d. in de vulopening. De vulslang doorgeblazen. Ontluchting lijkt goed te werken.
Nadat ik de tank bijna helemaal had leeggereden, kon ik spontaan weer voltanken. Geen enkel probleem. Nu afwachten hoe het mij de eerst volgende keer vergaat.
Suggesties, ideeën zijn welkom.

TL@

Forumguru
In nederland heb ik dit ook al meerdere keren gehad. Bij ons in België zet ik het vulpistool gewoon vast achter het haakje en het klikt af wanneer de auto vol is, gemakkelijk.

octofreak

Actief lid
Ik heb dit in het begin gehad van mijn octavia II combia. Volgens mij had het te maken met het type vulslang van het tankstation of de nieuwigheid van de terugslagklep in de vulleiding. Feitelijk is het vrij snel weggegaan, maar ik ben ook kort nadat ik deze auto had gekregen verhuisd. Vandaar de twee mogelijkheden, omdat ik niet meer precies weet wanneer het voorbij is gegaan (is toch al 3 jaar geleden).

bat

Lid
Ik heb het twee keer gehad, beide keren bij hetzelfde tankstation, dat ik echt met geen mogelijkheid de tank meer dan halfvol kreeg. Zelfde pomp ook nog.

Daarnaast merk ik dat vaak de slangen met premium diesel (BP Ultimate, Shell V-Power en dergelijke) veel rumoer geven, alsof de combi moeite heeft de lucht weg te werken. Met normale diesel heb ik dat nooit.

Vacaro

Senior Member
Heb dit soms ook, pistool even anders draaien of dieper steken, of eruit halen en opnieuw erin en dan gaat het meestal beter. Heb tank wel steeds vol gekregen.
Mss stand van auto ook wel, staat die wel steeds vlak bij het tanken of helt het een beetje af. Kan zelf ook ni zeggen onder welke omstandigheden het bij mij voorkomt omdat ik er nog ni echt bij stilgestaan heb.

Normaal gesproken is dit probleem verholpen als je het vulpistool een kwartslag draait.
Links of rechts om, even testen voor de juiste stand.

Doe ik ook de volgende keer als ie voor een beurt moet, heb er niet veel last van maar ik merk gewoon dat ik de slurf er iets anders moet inhangen, ik krijg hem gelukkig wel vol.

Bovenaan Onderaan