Tankproblemen

Gbecks

Nieuw lid
Mijn Yeti (1.2TSI) geeft problemen met tanken. Ik heb het regelmatig in Nederland dat het tankpistool "klikt" alsof de tank vol zou zijn. In Duitsland heb ik inmiddels twee keer naar een volgend tankstation moeten rijden om te kunnen tanken...

Hebben meer mensen dit probleem en wat zou een oplossing kunnen zijn?

Hier heb ik ook wel eens last van, wat ik dan doe is het tank pistool iets terug trekken en dan werkt het meestal wel.

Gbecks

Nieuw lid
Bedankt voor jullie opmerkingen maar tijdens zo'n tankbeurt probeer ik al jullie mogelijkheden maar dat haalt niets uit!

HHW

Lid
Ik had dit vroeger met mijn BMW 730 ook! Die auto was alleen te tanken door het vulpistool een kwart slag te draaien (dus zegmaar dwars houden) en dan tanken.
Dit is een algemeen bekende wijsheid onder de BMW E38 facelift (7 series tussen '99 en '01)rijders.

succes ermee!

PS. Ik hoop niet dat de Yeti net zo'n grote tank heeft als mijn BMW had (85 liter) want je krijgt er wel een beetje een lamme hand van!

Mollie

Nieuw lid
@gbecks; heb hetzelfde meegemaakt. Kijk anders even op de discussie "Yeti problemen", in mijn stukje tekst van 20-11 staat een vergelijkbaar iets. Uiteindelijke oplossing door een Duitse Skodadealer was het bijvullen van de benzinetank met een gieter (met lange "slurf") waardoor een klepje wat vast zat los schoot. Succes er mee, ik heb er geen last meer van gehad.

Ik heb hetzelfde probleem gehad op bij een Duitse snelwegpomp, ik kreeg er met moeite een liter of drie in en verder niets. Bij een tankstation een tiental kiliometers verderop ging het wel??
Het lijkt wel of de druk op de benzine hoger is en harder uit het pistool spuit, dan gaat schuimen, met als gevolg dat het pistool stopt.

Melis

Lid
Ook ik heb het gehad afgelopen zaterdag nooit last gehad niet in buitenland niet in Nederland en afgelopen zaterdag wil ik tanken in Limburg en iedere keer klikte hij uit. Twee pompen geprobeerd geen oplossing dus in plaats voltanken was het langzaam tanken en zorgen dat ik genoeg had om thuis te komen. Zaterdag bij dealer langs geweest en die zei probeer nu nog eens te tanken dus ik naar de benzinepomp en wat scherts mijn verbazing ik kan hem volgooien. Ik had het idee dat de druk op de slang in Limburg hoger was dan bij mij thuis. Maandag is de auto bij dealer geweest maar konden zij niets vinden.

Heb ik ook een keer gehad..kreeg met moeite de benzine erin...maar eruit gaat perfect.
De laatste keer met tanken ging weer alles goed.

Jan
Yeti 1.8

fabtdi

Lid
Probleem is ook 1 keer bij mij opgedoken langs de duitse snelweg. tank bijna leeg en nog een paar honderd kilometer te gaan.:(
Met heel veel pijn en moeite heb ik er uiteindelijk een liter of 9 ingekregen. Vervolgens doorgereden naar Denemarken, opnieuw een poging gewaagd en geen enkel probleem.
De sneeuwman luste met gemak ruim 50 liter brandstof. Probleem is nu 1 keer opgetreden en naderhand een keer of 5 probleemloos weer getankt.
Overigens maakte het geen verschil of ik probeerde langzaam of snel te tanken. Ook de stand van het vulpistool maakte geen verschil. Als het probleem optreed is het knap waardeloos!!
Mijn oplossing, niet rommelen, maar doorrijden naar de volgende pomp

Witte Yeti

Actief lid
Zelfde probleem gehad afgelopen wintersport bij het tanken in Zuid Duitsland. Met veel pin en moeite 10 L erin gekregen. Van alles geprobeerd, langzaam tanken, vulpistool draaien, niets hielp. Later bij volgende pomp geen enkel probleem. Daarna nooit meer opgetreden, nu ook geen last in Frankrijk.

Toch vreemd dat langzame tanken...zou het iets te maken hebben met Chip-herkenning? Volgens mij zijn er pompen met een Chip in het vulpistool!

Men gaat deze toepassing gebruiken om foutief tanken te voorkomen, ook willen leasemaatschappijen dit gaan gebruiken voor tankgegevens.

Vr. Gr.

Jan
Yeti 1.8

mensFaber

Nieuw lid
Ik heb nu ook deze ervaring gehad. Bij 1 en dezelfde tankstation ging het vorige week wel maar vandaag niet :crazy:. Ook bij andere tankstations gaat het niet. Ook alles geprobeerd wat hier gesuggereerd wordt.
Vind het erg vervelend want ik kan nu om de haverklap max 10L gaan tanken.

Vind het wel vreemd dat er nog geen echte oplossing voor schijnt te zijn. Althans, ik heb hem niet gelezen. Heeft een dealer bij iemand wat gedaan zodat het probleem is verholpen?

Witte Yeti

Actief lid
Afgelopen week en de week ervoor ook weer problemen gehad met tanken. Was bij dezelfde onbemande pomp Esso-pomp tussen Ouderkerk a/d Amstel en A'dam ZO. Het lukt alleen door heel voorzichtig het vulpistool in te drukken, iets te ver dan klikt hij uit....heel vervelend.

mensFaber

Nieuw lid
Ik wordt er helemaal gek van. Heb deze week wel 2* 10L erin weten te krijgen en heb daar 2* 20min over gedaan :biggthumpdown: Allemaal bij verschillende tankstations in de omgeving van Amersfoort. Ga zo maar eens de dealer bellen om te informeren of ze een oplossing hebben.

CDO

Forumguru
Probleem is niet alleen bekend bij Yeti rijders maar komt ook bij de S2C voor. Zoek maar eens op het forum.

Ikzelf heb er 3 x last van gehad (1e keer pas na 25.000 km rijden!, daarna gelijk 2 x weer in 1 week) en sindsdien niets meer van gemerkt....

mensFaber

Nieuw lid
Gisteren met de garage gebeld en die had het erover dat het een probleem met de ontluchting zou kunnen zijn. Helaas kan ik pas 24Nov de auto brengen om hem te laten nakijken. Tot die tijd de ergenissen maar even voor lief nemen.

mensFaber

Nieuw lid
Laatste 2 tankbeurten gingen weer normaal. Zit nu te twijfelen of ik wel naar de garage zou gaan. Ga ze maar even bellen.

Bovenaan Onderaan