TAS systeem Yeti

petdriessen

Nieuw lid
Ik heb een Yeti 2.0 TDI gekocht zonder trekhaak
Als er een nieuwe originele trekhaak onder geplaatst wordt door de Skoda dealer, wordt dan het TSA systeem ook automatisch geactiveerd?

ertromp

Forumguru
Dat zou zeker de dealer moeten doen als hij de haak achteraf monteert.
Is ook via VCDS te activeren (stuk software hier op het forum in bezit van enkele gebruikers) want je leest nogal eens dat dit verzuimd is door de dealer

Rudger

Lid
Was bij mij ook vergeten aan te zetten. Kleine moeite voor de dealer en als het aanstaat, zie je (mits je het hebt) bij Admundsen ook een aanhanger in beeld komen bij achteruit rijden.

Het prettigste is dat de pieper van de parkeersensoren uitgaat!

JoopW

Nieuw lid
Ik heb een maand terug (okt2015) een Yeti 2.0 tdi 110pk (aug. 2010) 2de hands gekocht. Bij "DriveIn" (ook Skoda dealer NoordKop) een Bosal vastehaak laten monteren. Ik ben vergeten te vragen welk elctro er in zit. Alles is goed aangemeld, op het scherm een auto + karretje, geen gepiep en bij contact aan 2 seconden verschil tussen het uitgaan van ABS en ESP lampjes. Ik heb begrepen, uit div. topics hier op de forum, dat het TSA (trailer Stability Assist) nu moet werken. Hoop het wel, geeft een veilig gevoel...............

JoopW

Nieuw lid
@JoopW, exact dezelfde post als hierboven heb je ook al in een ander topic geplaatst...., ben je bang dat we het anders niet lezen? ;)

Bang niet, maar deze topic leek niet te "leven" en ik zag die andere pas later. Daarom dus....
Ik ben er achter gekomen dat een Bosel electro set op zit met o.a. ECS onderdelen
kabelset_bosal139228049452fc83ae30127.jpg

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
@JoopW elke nieuwe post, ook in de alleroudste topics waar jaren niets is gebeurd, wordt gesignaleerd in de lijst die tevoorschijn komt bij klikken op "Wat is er nieuw?".

Dat scherm is voor mij (zoals voor velen, denk ik) hét scherm waar mijn Skodaforum snelkoppeling me naartoe brengt. Scheelt doorklikken vanaf de homepage (die zie ik dan ook praktisch nooit) en de kans dat ik iets mis is niet groot.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan