Tdi 2.0

TDI

Lid
Hallo, ben hier nieuw.

Verleden maand een O2 combi besteld (levering april) specificaties :
- 2.0 tdi 136 pk, combi,zwart versie allure met verduisterde achterruiten.
Hopelijk is hij van dezelfde kwaliteit als onze Golf IV TDI 110 pk met reeds 320 000 km (we willen toch aan een half miljoen km's komen)
Aanvankelijk wilden we een Jetta kopen, maar de Skoda leek ons toch voor ons gezin veel praktischer.
Wat is nu de type-aanduiding op zo'n 2.0 TDI ? Volgens de brochure één rode I, toch zag ik afgelopen zondag een O2 met een rode D en I. Is dit gewijzigd voor modeljaar 08 of heeft de eigenaar ZELF de D gekleurd ?

Volgens mij heeft een 1.9TDI alles in het zwart en de 2.0TDI met rood.
Ik heb het eraf laten halen.

Een mooie keus.
En weer een belgische O2 erbij.

Tallguy

Forumguru
Welkom!

Even je bericht verplaatst omdat je je eigenlijk ook voorstelt :)

Wat betreft je vraag: volgens mij is het gewoon alleen een rode I. Heb ze zelf van mijn O2 afgehaald en weet 100% zeker dat het alleen de I was.
En ik kan me ook niet herinneren dat hier iets in gewijzigd is in 2008 modellen.

Misschien iemand die 'm heeft laten chippen en dat op die manier wilde laten weten?
Of de VW D en I heeft geplakt.

Want de 170PK heeft toch ook alleen een rode I jongens?

joergarms

Senior Member
Welkom op dit leuke forum. De auto die je gaat krijgen klinkt in ieder geval goed, mooie uitvoering, zwart en dan ook donkere ramen, helemaal goed.
Veel plezier alvast hier en daarna met je auto.

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum .
Skoda staat het best met donkere kleuren vind ik .
Donker getinte ramen zou ik ook wel willen op mijn F1.
Ik lees in je 1st bericht dat je je afvraagt of de O2 even goed gaat zijn of je golf. Tuurlijk gaat die even goed zijn. Is namelijk een goedkopere VW waarmee je gaat rijden ,dus kwaliteit .
Ik weet 1 ding zeker , je zult ook nog door de skoda microbe gevat worden. De prettigste microbe die ik ken.

vdijk

Lid
Hallo, ben hier nieuw.

Verleden maand een O2 combi besteld (levering april) specificaties :
- 2.0 tdi 136 pk, combi,zwart versie allure met verduisterde achterruiten.
Hopelijk is hij van dezelfde kwaliteit als onze Golf IV TDI 110 pk met reeds 320 000 km (we willen toch aan een half miljoen km's komen)
Aanvankelijk wilden we een Jetta kopen, maar de Skoda leek ons toch voor ons gezin veel praktischer.
Wat is nu de type-aanduiding op zo'n 2.0 TDI ? Volgens de brochure één rode I, toch zag ik afgelopen zondag een O2 met een rode D en I. Is dit gewijzigd voor modeljaar 08 of heeft de eigenaar ZELF de D gekleurd ?

welkom

volgens mij heeft Skoda geen twee gekleurde letter.
de 1.9 heeft de letters "normaal"
de 2.0 heeft alleen een rode I

Ik weet niet wat de aanduiding is voor RS ? Misschien heeft deze twee gekleurde letters, maar dacht het van niet

TDI

Lid
Bedankt voor het welkom.

Ik heb zowel met de Jetta als met de O2 (1.9 tdi) een proefrit gedaan en ze rijden eigenlijk identiek. Enkel de remmen vd Jetta zijn directer.
Het weggedrag is veel beter dan mijn golf IV : de ophanging is een stuk stugger en vertoont geen pompneiging meer.
De oude golf scoort dan weer beter op motorisch vlak : het vermogen komt er lineairder in en hij maakt minder lawaai onder volle belasting dan de 1.9 TDI met pompverstuivers. Met de 2.0 Tdi heb ik nog niet gereden, die zou wel iets stiller zijn kleiner broertje. Ben curieus.

Tja die rode gekleurde DI zou dan wel achteraf gedaan zijn zeker, tenzij het een versie 130 pk (1.9 TDI) zou betreffen (m.i. wel nooit in een O2 werd ingelepeld, wel in de Superb)

Jochus

Actief lid
Op mijn 1.9 heb ik ook 'n rode D en I. Nuja, had liever, de kofferbak is ervan ontkleed.

Maar onder de motorkap prijkt het nog steeds.

Vroeger was het alleszins toch zo dat het aantal rode letters het aantal pk's aantoonden, onafhankelijk of je nu een 1.4, 1.9, 3.0 wat dan ook hebt?

alles zwart het minst pk, en zo telkens een letter (meer) in het rood, tot alles rood.

Maar ik dacht dat dit nu verwaterd zou zijn?

Alleszins welkom, en gefeliciteerd met de aanschaf van je O2!

Bovenaan Onderaan