TDI + DSG valt stil bij vertrek...

crepusculum

Nieuw lid
Ik heb volgend probleem met mijn Octavia TDI (1.9) met DSG-versnellingsbak:
Ik kan de motor starten, maar van zodra ik de versnellingsbak in "R" zet, of in "D" en gas geef, valt de motor stil.
Ik moet de motor eerst een paar minuten laten draaien vooraleer ik kan vertrekken zonder stil te vallen.
Ik heb al gebeld naar de garage, maar daar wisten ze niet meteen wat het probleem zou kunnen zijn en zouden ze hem eens aan de computer leggen.
Waar mag ik me aan verwachten?

Het vreemde is dat ik deze morgen geen enkel probleem ondervond, terwijl de wagen toch heel de nacht buiten (koud) gestaan heeft.

Ronnie

Forumguru
Ik heb op mijn werk met een VW T5 TDI/DSG hetzelfde gehad: zogauw er vermogen gevraagd werd stopte de motor ermee, even laten staan, laaaaang doorstarten, dan pas begon hij weer onregelmatig stat. te draaien.
Probleem: de electrische opvoerpomp in de tank had het begeven.
Pomp vervangen en alles was weer o.k.

crepusculum

Nieuw lid
Het rare is dat hij perfect normaal start en ook regelmatig stationair draait.
En nog raarder is dat het probleem nu plots weer verdwenen is.

crepusculum

Nieuw lid
Deze avond in de garage langsgeweest. Het probleem blijkt te liggen aan een "toerentalsensor" die begint te flippen; de versnellingsbak zelf is in orde. Om die sensor te vervangen, moeten ze de versnellingsbak er wel volledig uithalen. Gezien de wagen nog geen 3 jaar oud is, gaat de garagist eerst navragen of er geen tussenkomst verleend kan worden. Wordt vervolgd...

crepusculum

Nieuw lid
Auto staat nu voor de 4de keer bij de dealer voor wat een "sensorprobleem" zou zijn.

Vorige keer is de auto stilgevallen tijdens het rijden, weggetakeld naar de dealer die de exacte oorzaak niet heeft gevonden, maar de auto reed wel weer normaal, tot eergisterenavond toen ik wilde vertrekken op het werk. Ik kon de motor nog starten, maar die viel direct terug uit. Opvallend is dat het telkens bij regenweer is dat het probleem terug opduikt.

VEEJAY

Forumguru
zonder reclame te maken hier wat opties in NL:

-JBautoservice.nl (persoonlijk goede ervaring)
-vagtechniek.nl
-dsg-tuning.nl

Je kunt het beste bellen en niet mailen. Suc6

Bovenaan Onderaan