Sjappo
Nieuw lid
Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier op het forum. Lid geworden omdat ik met een hardnekkig en slepend probleem zit waar twee garagehouders, een Skoda en een Vakgarage, hun brein al op gebroken hebben.
EDIT: mijn auto: Skoda Fabia Combi 1.2 TDi Ecoline.
De TL;DR versie: soms gaat het voorgloeilampje knipperen. Soms gaat ook het motormanagementlampje aan. Soms valt het start-stop-systeem daardoor uit en start hij even niet meer. Soms loopt hij plots op 2 cilinders. Uit- en aanzetten helpt.
Enig idee wat dat kan zijn? Ik vond iets over het koppelstuk van de interkoeler in een ander topic? Maar die klachten waren anders.
Het hele verhaal:
ca. 2 jaar geleden kreeg ik de klachten voor het eerst. Soms ging het voorgloeilampje knipperen. Verder geen merkbare gevolgen tijdens het rijden, behalve dat het start-stop-systeem dan niet meer werkte. De auto uit en weer aan zetten loste het euvel op hoewel soms de auto pas na een paar minuten weer startte.
Na een heel aantal keren die storing ging ook het motormanagementlanpje branden.
De auto is naar de dealer gebracht. Die hebben eerst een startrelais vervangen. Daarna signaleerde die een storing in de inspuitmodule van de tweede cilinder. Die module is vervangen. Maar een paar dagen later weer storing. Toen is de kabelboom gecontroleerd (geen breuk gevonden) en een stekker vervangen. Toen leek het opgelost.
Daarna een jaar lang af en toe de storing, bij de dealer opmerkingen over gemaakt. Maar dan kreeg ik geen reactie of de reactie dat ze niet konden vinden. Geen geregistreerde storing. Ik heb het er bij laten zitten, er was mee te leven totdat de auto plots slechter liep.
Bij een vakgarage geweest. Die signaleerde een defect startrelais, wat is vervangen. Ik was inmiddels vergeten dat de dealer zo ook was begonnen. Toen ook hij over de inspuitmodule van cilinder 2 begon ging bij mij een lampje branden. De vakgarage is verder gaan zoeken, heeft de kabelboom gecontroleerd, maar kon niets vinden. Ik heb de auto daar neergezet met de motor draaiend in storing, maar ook toen zagen of vodnen ze niets.
Ik krijg nu zeer geregeld het voorgloeilampje en motormanagementlampje. Heel regelmatig loopt hij dan ook op 2 cilinders. Bij uitaccelereren op vol vermogen houdt de auto soms even in rond de 3000-3500 toeren. En een keer, net na de hele onderzoeksbeurt bij de vakgarage, was het net op de turbo niet opspoelde, dat ging na 500 m weg.
Zo, een heel verhaal. Iemand tips?
ik ben nieuw hier op het forum. Lid geworden omdat ik met een hardnekkig en slepend probleem zit waar twee garagehouders, een Skoda en een Vakgarage, hun brein al op gebroken hebben.
EDIT: mijn auto: Skoda Fabia Combi 1.2 TDi Ecoline.
De TL;DR versie: soms gaat het voorgloeilampje knipperen. Soms gaat ook het motormanagementlampje aan. Soms valt het start-stop-systeem daardoor uit en start hij even niet meer. Soms loopt hij plots op 2 cilinders. Uit- en aanzetten helpt.
Enig idee wat dat kan zijn? Ik vond iets over het koppelstuk van de interkoeler in een ander topic? Maar die klachten waren anders.
Het hele verhaal:
ca. 2 jaar geleden kreeg ik de klachten voor het eerst. Soms ging het voorgloeilampje knipperen. Verder geen merkbare gevolgen tijdens het rijden, behalve dat het start-stop-systeem dan niet meer werkte. De auto uit en weer aan zetten loste het euvel op hoewel soms de auto pas na een paar minuten weer startte.
Na een heel aantal keren die storing ging ook het motormanagementlanpje branden.
De auto is naar de dealer gebracht. Die hebben eerst een startrelais vervangen. Daarna signaleerde die een storing in de inspuitmodule van de tweede cilinder. Die module is vervangen. Maar een paar dagen later weer storing. Toen is de kabelboom gecontroleerd (geen breuk gevonden) en een stekker vervangen. Toen leek het opgelost.
Daarna een jaar lang af en toe de storing, bij de dealer opmerkingen over gemaakt. Maar dan kreeg ik geen reactie of de reactie dat ze niet konden vinden. Geen geregistreerde storing. Ik heb het er bij laten zitten, er was mee te leven totdat de auto plots slechter liep.
Bij een vakgarage geweest. Die signaleerde een defect startrelais, wat is vervangen. Ik was inmiddels vergeten dat de dealer zo ook was begonnen. Toen ook hij over de inspuitmodule van cilinder 2 begon ging bij mij een lampje branden. De vakgarage is verder gaan zoeken, heeft de kabelboom gecontroleerd, maar kon niets vinden. Ik heb de auto daar neergezet met de motor draaiend in storing, maar ook toen zagen of vodnen ze niets.
Ik krijg nu zeer geregeld het voorgloeilampje en motormanagementlampje. Heel regelmatig loopt hij dan ook op 2 cilinders. Bij uitaccelereren op vol vermogen houdt de auto soms even in rond de 3000-3500 toeren. En een keer, net na de hele onderzoeksbeurt bij de vakgarage, was het net op de turbo niet opspoelde, dat ging na 500 m weg.
Zo, een heel verhaal. Iemand tips?
Laatst bewerkt: