Te koop als alternatief voor Dyson..

Wasmachineman

Forumguru
http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_archief.php?nk=9438
De nieuwe Polo BlueMotion is met ingang van vandaag bestelbaar vanaf 16.290 euro. De levering start in maart. Het nieuwe model valt op door zijn extreem lage verbruik van 3,3 l/100 km en een CO2-uitstoot van slechts 87 g/km. De Polo BlueMotion heeft een enorme actieradius, is BPM-vrij (geldt ook voor alle accessoires), er hoeft geen motorrijtuigenbelasting te worden betaald en voor zakelijke rijders valt hij in de 14%-categorie van de fiscale bijtelling.
De Polo BlueMotion wordt in Nederland leverbaar in de uitvoeringen Trendline en Comfortline. De Trendline-uitvoering met onder meer standaard mistlampen, cruise control, middenarmsteun vóór, lichtmetalen velgen, centrale deurvergrendeling en boordcomputer is leverbaar vanaf 16.290 euro.
De Polo BlueMotion Comfortline biedt daarbij Climatic airconditioning, een gedeeld neerklapbare achterbank, hoogteverstelling van de bijrijders voorstoel, elektrische bediening van de buitenspiegels en een afstandsbediening voor de centrale vergrendeling. Deze uitvoering staat in de prijslijst voor 17.290 euro. De Polo BlueMotion Comfortline is ook leverbaar met het Executive (Plus)-pakket.
Een volle tank diesel is voldoende voor een actieradius van ruim 1.300 kilometer. Het verbruik van de 3,3 l/100 km komt overeen met een gemiddelde CO2-uitstoot van 87 g/km. De Polo BlueMotion dankt zijn extreem zuinige karakter aan de meest uitgebreide toepassing van BlueMotionTechnologies. Dit zijn technieken die bijdragen aan een zo laag mogelijk verbruik.
De Polo BlueMotion is bijvoorbeeld voorzien van een start-stop-systeem, een 'intelligente' dynamo die remenergie omzet in elektriciteit, banden met een lage rolweerstand, aangepaste overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak en een speciaal op zuinigheid afgestemd motormanagement.
 

Tallguy

Forumguru
Hoewel het geen Skoda gerelateerd nieuws (per se) is, laat ik 'm toch hier staan omdat het gaat om een VAG techniek die we ongetwijfeld ook tzt in Skoda's mogen terugverwachten.
Goede posting dus! :xyxthumbs:

zie je nou wel dat we heus wel complimentjes kunnen geven? :winkie:
 

LenK

Forumguru
:uitlachen: zie je nou wel dat we heus wel complimentjes kunnen geven? :winkie:

Kleinere letters waren er niet?
 

Constant

Erelid
Net zo zuinig met kleine lettertjes als Bluemotion met de brandstof :yeah:

Zou er volgend jaar een energiezuinige Fabia met BlueMotion (GreenMotion voor Skoda?) komen?
 

Tallguy

Forumguru
:uitlachen: zie je nou wel dat we heus wel complimentjes kunnen geven? :winkie:

Kleinere letters waren er niet?

:ot: 't ging me erom dat de belangrijkste boodschap naar voren kwam :tongue: En om aan te geven dat we heus wel proberen onze (re)acties te verbeteren waar nodig.
 

Gieliovd

Forumguru
Fabia Greenline?

Waar je die Dyson nou weer vandaan haalt is mij een raadsel. Moet die wasmachinementaliteit wel zijn denk ik dan maar ;)

Dit zijn getallen die ik graag lees. 87 gram, 14%, 3,3 liter....

Prius eat your heart out!
 

van inkel

Forumguru
Als ze bij Skoda slim zijn maken ze een Fabia Elegance Businesline Greenline met de zelfde techniek. Interesant voor de lease rijders zo'n FTB versie.
 

Constant

Erelid
Zo zie je maar weer, de milieuvriendelijkste auto's zijn vaak diesel want per gereden kilometer is de vervuiling het laagst. Terwijl het milieubeleid uitgaat van de vervuiling per liter brandstof en dan is diesel inderdaad vervuilender.

:ot:Ik snap die Dyson ook niet, doet de wasman nu ook al in stofzuigerts?
 

kcj

Actief lid
Zo zie je maar weer, de milieuvriendelijkste auto's zijn vaak diesel want per gereden kilometer is de vervuiling het laagst. Terwijl het milieubeleid uitgaat van de vervuiling per liter brandstof en dan is diesel inderdaad vervuilender.
Het is maar te zien welke vervuiling je al dan niet meeneemt in je bewering.
Als ik naar de Euro-norm kijk, is de diesel per kilometer toch wel vervuilender dan een benzine : namelijk schadelijke stoffen uitgedrukt in "gram per kilometer".
Een diesel die voldoet aan de Euro 5 norm, komt in de buurt van een Euro 5 benzine.

Maar het blijft kiezen tussen de pest en cholera.

Koen
 

Bijlagen

  • Euronormen.jpg
    Euronormen.jpg
    33,4 KB · Weergaven: 5

Falcon

Donateur
Ik zie eerder een 1.2 TSI gaan verschijnen in de Fabia. 20% bijtellingsauto met veel pit voor een "kleine" auto.

Even chiptunen en je hebt 140 tot 150 pk in een Fabia zitten. Zo maak je je eigen Fabia 1.2 RS :) Je hebt wel wat uit te leggen op de eerste volgende verjaardag denk ik.. maar 1 keer laten meerijden en iedereen zal verkocht zijn :D
 

Wasmachineman

Forumguru
Maar op deze geknutselde Fabia 1.2 RS zal geen 20% bijtelling meer gelden ? Die komt dan weer in een hoger tarief, dat is wat een paar weken terug toch is besproken in een topic ergens hier ?
Wel fantastisch dat uit een klein motortje 150 pk kan gehaald worden !
 

MarcoO2

Forumguru
Die bijtellingsdiscussie is al een paar keer langsgekomen ja... de overheid wil uiteraard het chippen aan banden leggen om auto's waarbij feitelijk misbruik van de regeling gemaakt wordt aan te pakken, maar er zijn nog een paar praktische probleempjes... zoals handhaving... ff zoeken in de topics en je bent weer op de hoogte.
 
Bovenaan Onderaan