Te lage achtervering?

TinusPlotseling

Senior Member
Hallo heren,

Misschien herkent iemand dit probleem ook. Sinds maart dit jaar hebben wij een Fabia 2 met trekhaak en het is mij opgevallen zodra ik over een drempel(niet te hard) ga of door een geultje waardoor de auto zakt de onderkant van de trekhaak tegen de grond aan komt. Dit probleem had ik nooit bij mij vorige fabia 2. Ik heb al onder de auto gekeken en er steekt als het ware een stuk metaal(onderdeel van de trekhaak) uit wat een cm of 3/4 is. En dan heb ik de auto nog niet eens volbeladen en een vouwwagen erachter:deuk:

Alvast bedankt gr Martijn
 

Spierings

Forumguru
Dit kan ik niet thuisbrengen.. en moet zeggen dat ik emdrempels redelijk vlot pak.

Momenteel net eibach veren, en volgeladen voor vakantie en een fietsendrager net twee fietsen nergens last van.

Maak anders een foto van de trekhaak
 

Ridley

Forumguru
@TinusPlotseling heel herkenbaar, mijn pa had op zijn f2 combi ook een trekhaak die ieder ons gez... over de straat schraapte. De originele veren lijken te slap om de overhang van de combi te kunnen dragen.

Ik zelf rijd al een aantal jaar (ook met mijn vorige F2 combi) met Eibach veren en zoals @Spierings al aangeeft zijn er dan geen enkele problemen.
 

TinusPlotseling

Senior Member
ga ik morgen ff doen:thumbsup:. ik vond het ook zo raar omdat ik het bij de vorige niet had. misschien is deze trekhaak anders gemonteerd. maar goed foto's volgen voor duidelijkheid
 

TinusPlotseling

Senior Member
hmmm zou ook nog kunnen. ik vind hem niet naar achteren hangen zeg maar dus ik gok dat de veren ook niet kapot zijn. hoop ik
 

Niels83

Forumguru
Hier een combi en een hatchback met trekhaak. Combi heeft zeker originele veren. Als ik op vakantie de auto vol laad en de fietsen achterop gooi dan wil ik nog wel eens de trekhaak raken maar alleen bij van die hele hoge drempels en met iets te veel snelheid.
 

Spierings

Forumguru
Vind de veren anders een zeer goede upgrade, zijn al veel topics over die eibachs.

Wat stugger, maar daar ben je zo aan gewend. Maar vooral minder wind gevoelig (waar de mijne redelijk last van had) en drempels zijn makkelijker/sneller te nemen zonder dat je deinend in de auto zit..
En hij staat mooier op zijn wielen...
 

Canon-Eye

Forumguru
De mijne is geen combi maar gewoon een hatchback. Misschien dat dat iets uit maakt.
Dat maakt zeker verschil, want bij dezelfde wielbasis heeft de combi een langere kont, dus de kogel zit verder achter de as.
En het Moment is nog altijd Kracht x Arm, dáár doe je niks aan.

Ik had overigens met mijn F2C van eind mei 2011 geen "grondproblemen" met een fietsendrager of bagagekarretje. Inmiddels hebben we een caravan en die rijdt het lekkers met een kilo of 60 kogeldruk. Daar kwam ik nog steeds niet mee op de (meeste) drempels terecht, maar het zat me toch niet helemaal lekker en bovendien zag het er een tikkie doorgezakt uit. Skoda OEM hulpveren hebben dat prima opgelost.
 

TinusPlotseling

Senior Member
oké, ik heb daar wel het een en ander over gelezen hier idd. klopt het ook dat je dan je koplampen moet afstellen erna??
 

TinusPlotseling

Senior Member
Zie hier wat foto's. Het is niet veel wat eronder uit steekt maar toch wat. En in combinatie met de waarschijnlijk te slappe vering.....
 

Bijlagen

  • 20160606_163638.jpg
    20160606_163638.jpg
    701,4 KB · Weergaven: 28
  • 20160606_163634.jpg
    20160606_163634.jpg
    722,9 KB · Weergaven: 27
Bovenaan Onderaan