Favorit Technische vraagjes

Hallo, ik heb een paar dagen geleden voor niet teveel geld een Skoda favorit uit 1994 gekocht met een km stand van 88.000. De auto rijdt super en is lekker comfortabel.

Kleine probleempjes zijn dat de auto als ik hard optrek tegen begint te hikken. Als ik vervolgens minder gas geef rijdt ie rustig weg. Kan dit aan de bougies liggen of is het wellicht iets anders?

Mijn volgende probleem is dat de voordemper van de uitlaat een klein beetje lekt. Dit maakt wel een stoer geluid maar ik wil het liever gemaakt hebben. Wat gaat dit ongeveer kosten?

tot zover mijn technische vraagjes.

higgy

Forumguru
Dat zijn verr*kte weinig km's voor een auto uit '94!
Veel plezier ermee.

Vwb. dat hikken: koop eens een flesje Wynn's injectiereiniger voor benzinemotoren, mik dat bij een halve tank of minder benzine, en ga een stevig stukje rijden met wisselende toerentallen. Dat zou kunnen helpen.

Die uitlaatvraag kun je beter neerleggen bij Kwikflut of een andere banden/uitlaatboer...

Ligt er aan welk type motor je hebt.

Er zijn verschillende types, ook nog zonder injectie in dat jaar geleverd.

Ik zou zeggen vervang je bougies,luchtfilter,verdelerkap en rotor en dan ben je vaker van de problemen af.
het hikken en stotteren is een probleempje wat vaker bij de favorit voorkomt.

Vuiligheid in de brandstof is ook vaak een probleem , dus vervang je brandstoffilter ook eens.

een nieuwe uitlaat zal je denk ik een eurootje of 80 kosten.

suc6,

Groet,
Skodafreak

Thx! ik heb er nu een flesje van dat spul in gegooid. Nu even afwachten of het ook daadwerkelijk iets in mijn motor zal schoonmaken :). Het vervangen van het middenstuk van de uitlaat kost maar 118 euro dus dat valt gelukkig mee.

Groeten,

Sebas

Gieliovd

Forumguru
Je probleem is inderdaad brandstoftoevoer denk ik ja!

Dus als je een carburateur motor hebt zou ik luchtfilter nakijken, sproeiers nakijken, gasnaald, gasschuif enzo.

Bougies vervangen bij een auto die je net hebt gekocht is nooit af te raden.

Bovenaan Onderaan