Tekst van kofferklep (fohnen...?)

J.D.

Nieuw lid
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van de tekst van de kofferklep? Mijn O2 combi (Elegance Att. Bus., 1.9tdi DSG, schuifdak, privacy glass, BT) is besteld, maar de dealer 'had slechte ervaringen hiermee' en wilde het dus niet doen...

Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van de tekst van de kofferklep? Mijn O2 combi (Elegance Att. Bus., 1.9tdi DSG, schuifdak, privacy glass, BT) is besteld, maar de dealer 'had slechte ervaringen hiermee' en wilde het dus niet doen...

De dealer heeft bij mij alle tekst verwijderd voordat de auto werd afgeleverd. Zwarte AB Elegance. Fohnen en eventueel licht polijsten. Je ziet er 100% niets van.

Tallguy

Forumguru
ik heb het gedaan nav een tip hier: water koken, er 'voorzichtig' (voor zover dat kan) overheen laten lopen en je trekt het binnen een paar seconden los.

Geen enkel effect op de lak gezien en na >2jaaar nog steeds niks van te zien.

Idd, met zo een fohn voor verf te verwijderen voorzichtig de letters opwarmen (zodat de dubbelklevende plakband weker wordt).
Echter als je zo een fohn te dicht houd dan begint uw lak te koken :1884:
Dus oppassen met teveel warmte!!
Best van op ruime afstand te werken en regelmatig voelen aan de letters.
Ondertussen letters voorzicht lospeuteren (evt met plamuurmesje) maar opnieuw oppassen dat je de lak niet mee afschraapt!! :D
Wss blijft er nog wat plakband hangen, maar die is dan makkelijk te verwijderen.

Idd, met zo een fohn voor verf te verwijderen voorzichtig de letters opwarmen (zodat de dubbelklevende plakband weker wordt).
Echter als je zo een fohn te dicht houd dan begint uw lak te koken :1884:
Dus oppassen met teveel warmte!!
Best van op ruime afstand te werken en regelmatig voelen aan de letters.
Ondertussen letters voorzicht lospeuteren (evt met plamuurmesje) maar opnieuw oppassen dat je de lak niet mee afschraapt!! :D
Wss blijft er nog wat plakband hangen, maar die is dan makkelijk te verwijderen.

Ik begrijp gewoonweg niet dat de dealer daar moeilijk over doet, heeft hij zo'n goed vertrouwen in de monteurs?
Overigens gaan de letters er in het begin heel makkelijk af, ze plakken er pas vers op.

Ik heb bij het bestellen van mijn O2 aangegeven dat ik geen type- motor aanduiding op mijn achterklep wilde hebben. Bij aankomst van de auto bij de dealer was deze wel aanwezig. Ze hebben alles keurig verwijderd en er is niks meer zichtbaar. Hebben totaal niet moeilijk gedaan over verwijdering.

Jochus

Actief lid
Idd, met zo een fohn voor verf te verwijderen

Eén voor de haren volstaat wel al hoor, heb daar al genoeg mee losgekregen.

En ik gebruik daarvoor een kredietkaart!! (-achtig, zoals een biebkaart ofzo), een plamuurmes dat is toch wel gevaarlijk zeg :biggthumpdown:

Eén voor de haren volstaat wel al hoor, heb daar al genoeg mee losgekregen.

En ik gebruik daarvoor een kredietkaart!! (-achtig, zoals een biebkaart ofzo), een plamuurmes dat is toch wel gevaarlijk zeg :biggthumpdown:

Is misschien inderdaad een veiligere oplossing... mar dat was gewoon de manier waarop ik het ooit gedaan heb, samen met mijn vaste hand :2133:

Steve

Senior Member
Ik haal ze altijd los dmv een fohn inderdaad en als ze dan niet los te peuteren zijn even een dun visdraadje achter langs halen.

Vervolgens de lijmresten weg halen en dan even polijsten mits dat nodig is ivm kleur verschil.

De tekst is heel simpel van de achterkant te halen: Neem een stukje touw en 'zaag' daarmee tussen de letters en de lak door.
De lijm wordt dan doorgesneden en de letters komen eraf. Lijmresten zijn dan vervolgens eenvoudig te verwijderen.
Hetzelfde geldt uiteraard ook voor strookje met de typeaanduiding.
Hoe nieuwer de auto; hoe eenvoudiger dit gaat (ivm de versheid van de lijm).

Bovenaan Onderaan