teleflex gfi

Ik ben op dit moment aan het overwegen om een gasinstallatie te laten monteren gezien mijn jaarkilometers van ongeveer 24000km per jaar.
Ik heb op teleflex gfi een aanbieding gezien voor 1610 euro all-inn.
Is er iemand die ervaringen heeft met gasinstallaties en vooral de teleflex GFI en Gasfx. Ik heb zelf nog nooit gas gereden vandaar dat alle informatie welkom is.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik heb ervaring met LPG gezien ik het afgelopen jaar met plezier heb gereden met een Fabia 1 Combi met 1.4 16v motor (74kW/101PK).

Met de installatie die ik in de auto heb zitten (AG AutoGas) merk je een klein verschil in motorvermogen en gasreactie. De auto is even minder fel.

Het verbruik met mijn rijstijl en motor is 1:12,5.

Het is héérlijk om maar 20 euro te tanken in plaats van 60 euro, want met jouw afstanden sta je elke week minimaal een keer aan de pomp.

Ervaring met teleflex en GasFX heb ik niet. Die laatste kan Higgy je mee helpen.

Ik keek heel negatief tegen LPG aan maar ben er helemaal op teruggekomen. Het rijdt prima en het is tegenwoordig bijna net zo zuinig als benzine.

Het tanken is wel even lastiger dan met benzine!
 

van_der_P

Senior Member
Je auto is van dit jaar 2008. Om recht te blijven houden op garantie kun je eigenlijk alleen maar via de dealer een gasinstallatie laten inbouwen. Als er iets aan mankeerd krijg je al snel dat de dealer en het gasinbouwbedrijf naar elkaar wijzen. En jij bent het lijdent voorwerp.
Dus als je het bij de dealer laat doen voorkom je problemen, maar het is helaas ook +/- 600 euro duurder.
 

Fabia

† In Memoriam
Prijzen bij Gasfx:

gasFX voor Škoda
Valt uw auto binnen de fabrieksgarantie?
gasFX is alleen verkrijgbaar via uw Škoda dealer.



Voor € 2.375,- met 2 jaar garantie (maximaal 100.000 kilometer) op autogassysteem; eventuele schade aan cilinderkop, - kleppen en/of – klepzittingen als gevolg van het gebruik van autogas als brandstof wordt gedekt gedurende de resterende duur van de fabrieksgarantie bij inbouw.


Valt uw auto buiten de fabrieksgarantie?

U bestelt gasFX via uw Škoda dealer:

Voor € 2.375,- met 2 jaar garantie (max. 100.000 kilometer) op autogassysteem.

U bestelt gasFX via gasFX of gasFX Center:

Voor € 1.995,- met 1 jaar garantie (max. 50.000 kilometer) op autogassysteem.

Voor € 2.095,- met 2 jaar garantie (max. 100.000 kilometer) op autogassysteem.

Voor € 2.195,- met 3 jaar garantie (max. 150.000 kilometer) op autogassysteem.
 

van_der_P

Senior Member
De gasinstallatie komt op de plaats van het reservewiel. Je krijgt dan een spuitbus voor een eventuelen lekke band tijdelijk te repareren. Het komt niet vaak voor maar als je dus een klapband krijgt heb hier niets aan. Daar komt bij als een band met zo'n spuitbus tijdelijk wordt gerepareedt deze band vervangen moet worden, die kun je dus niet plakken.
 

Rudi

Nieuw lid
Drie jaar lang een Octavia 1.6 van 2005 met een Teleflex GFI gereden. Is uitstekend bevallen. Mankementen tussen 10.000km (aankoop) en 150.000 (verkoop):
- Lekke (verdroogde) slangaansluitingen. Even inkorten en rijden maar weer.
- Meermaals uitvallend LEd-je op display dat 'rijden op benzine' aangeeft.
Geen vermogensverlies, omschakelen benzine naar gas niet merkbaar, gemiddels verbruik 1:12. Verlies bagageruimte in Octavia geen probleem: het blijft een ruimtewonder! Kan je gas rijden aanbevelen: betaalbaar en redelijk schoon.

Inmiddels Octavia ingeruild voor Subaru Forester met dezelfde gasinstallatie. Jammer dat Skoda geen krachtiger, voor gas geschikte motoren, inbouwt!
 

Kirsten

Senior Member
Alles is beter dan wat ik heb, ik heb een AG gastank en daar wordt je niet bepaald vrolijk van. Dat kan je hier verder op dit forum uitgebreid lezen.
 

Gieliovd

Forumguru
AG Autogas Systems heeft het SGI-systeem (Sequential Gas Injection), een sequentieel gasinjectiesysteem.

Het gasvormige LPG wordt hierbij via een centrale brandstofleiding (de zogenaamde common rail) naar de verschillende SGI-injectoren geleid. Iedere cilinder beschikt over zijn eigen injector. De SGI-computer berekent voor iedere cilinder afzonderlijk het juiste start- en sluitpunt van de autogasinjectie en tevens de juiste hoeveelheid in te spuiten autogas.

Het SGI-systeem is door AG in samenwerking met onder meer enkele autofabrikanten ontwikkeld. Een belangrijk voordeel van deze gezamenlijke ontwikkeling is de grote overeenkomst tussen de werking en de regeling van moderne benzine-inspuiting en de SGI-gasinjectie. De prestaties en het gedrag van een auto met SGI-gasinjectie zijn hierdoor vrijwel identiek aan een auto op benzine. De tijd die benodigd is om een autogasinstallatie te ontwikkelen voor een bepaald autotype is door de samenwerking afgenomen. Een ander voordeel is de daling van de eindverbruikersprijs van het SGI-autogassysteem.
 
Bovenaan Onderaan