Amundsen Telefoon contacten importeren

  • Onderwerp starter Deleted member 43067
  • Startdatum
D

Deleted member 43067

Sinds enkel dagen een nieuwe smartphone (Xiaomi Redmi Note 11) . De bluetooth koppeling is actief maar de contacten worden niet geïmporteerd. In het (telefoon)menu van de auto (Kamiq met Amundsen infotainment) wordt aangegeven dat importeren is mislukt en onderaan verschijnt een button "contacten opnieuw importeren" .Bij daarop drukken wordt de button groen maar er gebeurd niets. Kan er eindeloos op drukken zonder resultaat. Vorige telefoon was ook xiaomi en daar ging het wel goed. Heel vervelend want geen contacten betekend: niet handsfree kunnen bellen en niet kunnen navigeren naar de adressen in je telefoon. Wie kan me helpen?
 

Pindasaus

Forumguru
Vervelend. Heb je al geprobeerd om de oude koppelingen te verwijderen (zowel uit auto als telefoon) en opnieuw te koppelen?
Is je telefoon ontgrendeld tijdens het importeren?
 
D

Deleted member 43067

Hallo Pindasaus, telefoon is ontgrendeld tijdens importeren. Ontkoppelen heb ik aan gedacht/geprobeerd maar lukte me niet goed: ik had op telefoon de bluetooth verbinding "laten vergeten" (bij gekoppelde apparaten) maar toen ik in de auto stapte werd de verbinding toch hersteld. Mijn vraag: ik zie in het menu telefoon in de auto nergens hoe je een gekoppelde telefoon daar kan ontkoppelen. Kan jij mij vertellen hoe? Alvast dank.
 
D

Deleted member 43067

Beste Forumleden, heel erg bedankt voor jullie reacties. Er blijkt in de nieuwste Android versie een (nogal verdekt opgestelde) extra privacy bescherming te zitten die het importeren tegenhield. Vanwege mijn vermoeden van zoiets wel naar gezocht maar niet gevonden (je kunt hem pas vinden nadat de koppeling tot stand is gebracht. Gelukkig heeft een kundige en klantvriendelijke service medewerker bij de dealer me hiermee kunnen helpen en het is nu dus opgelost.
 
Kleine schop: enig idee welke instelling dat was? Ik loop er nl ook tegenaan.... (toevallig ook met een Xiaomi Redmi Note 11, maar dan de 10)
Edit: opgelost, was een instelling van de BT verbinding met de Scala. Alles aangevinkt behalve "contact delen".
Tja, dan gaat het lastig :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan