Telefoon externe sim later weer op 4g probleem?

duiveltje

Forumguru
Hallo..

Even een dingetje.. soda superb combi 2012 1.6 tdi... rns 315 met BT.

als ik mijn s10 plus koppel via BT dan gaat hij de ene keer op externe sim 3g en kan ik alleen maar bellen... internet WhatsApp enz is allemaal afgesloten dan.... en andere keer dat ik hem verbind dan heb ik gewoon 4g verbinding ( geeft dan ook geen externe sim aan) ... en kan ik alles ontvangen.

Is dit een setting? Vind dat 3g externe sim stront irritant..

Help?

duiveltje

Forumguru
Nee dat heb ik dus niet.. en in m'n maxidot zegt hij dus externe sim.. geeft ook andere afbeeldingen weer als normaal

Rallye

Forumguru
Je zou eens kunnen kijken naar de versie van je carkit. Er is een periode geweest dat de VAG-carkits alleen goed samenwerkten met Nokia telefoons. Di maakten gebruik van een bluetooth-protocol dat ervoor zorgde dat de hele telefoon werd overgenomen - op zich mooi aangezien dan ook de antenne van de auto gebruikt werd en niet die van de (in de auto aanwezige) GSM. Echter, dit werkt niet met 4G en internet. Dit lijkt het protocol te zijn dat bij jou af en toe aanslaat.

Een modernere versie van de carkit houdt meer rekening met smartphones. De module (uitwisselbaar) zit onder je passagiersstoel.

AndreM

Forumguru
Ik heb bij de dealer wel eens een soortgelijk probleem voorbij zien komen.
De smartphone van de klant was te oud, waardoor er problemen waren met de BT connectie.
De auto zag zijn toestel niet.

duiveltje

Forumguru
Mijn auto ziet mijn s10 plus altijd alleen als ik dus via bt connectie maak... gaat hij random of 3g of 4g kiezen...

Bovenaan Onderaan