Telefoon houder blijft niet plakken op voorruit

renYek

Lid
Sinds kort heb ik een Nokia N70 smartphone met TomTom mobile erop. Aangezien het ook wel prettig is om af en toe op het scherm te kunnen kijken zonder ongelukken te veroorzaken, heb ik dit weekend zo'n zuignap geval met bijbehorende N70 houdertje EN nog een lader om eraan te knopen besteld. Vandaag was de handel binnen en ik denk: verpakking er afrijten, zuignap tegen de ruit aanrossen, foon erin en klaar is Dennis.

Niet dus.

Wat ik ook probeer, het kreng blijft niet plakken! Vooruit, zijruit, keukendeur, van genoemde ruiten ook de buitenkant, schoongemaakt, vochtig gemaakt etc. Het %$#@ding blijft niet plakken
frown.gif
Nu zou je zeggen dat de plak/nap/zuig/whatever het nie doet, ware het niet dat het kreng prima blijft kleven op de tegels in de keuken!

Vrij lastig om steeds mij keuken op het dashboard te leggen om niet te verdwalen en ook het kitten van een losse tegel tegen de voorruit lijk me uit esthetisch oogpunt minder ideaal.

Iemand enig idee hoe ik dat ding WEL plakbaar aan mijn ruit bevestig?

Op de keukendeur ruit van kenissen waar ik net was bleef ie ook plakken (ziet ook niet uit zo'n deur op het dashboard, dus die heb ik weer terug gehangen).

Idioot wordt ik er van!!

Iemand?

Deze is het overigens: http://www.smartphoneshop.nl/product/33884/18653/18/adapt-carholder-%2B-charger-nokia-n70.html

Vlak bij die zuignap zit een zwart hendeltje heb je die omgeklapt? Dus tegen de ruit aandoen en dan dat hendeltje. Anders blijft ie nooit plakken........

Michel

Forumguru
Waarschijnlijk trap ik een open (keuken)deur in, maar is een Brodit Proclip + houder niet een beter alternatief? Ik geef toe, het is niet goedkoop, maar het voordeel is wel dat zo'n houder wel goed op/aan het dashboard blijft zitten, zonder dat er hoeft te worden geschroefd of geboord.
Ik heb eveneens slechte ervaringen met zo'n houder met zuignap en gebruik het inmiddels niet meer, al zijn er genoeg mensen die zo'n houder muurvast op de voorruit hebben weten aan te brengen. Vraag me alleen niet welk merk en type houder/zuignap.

Voor vrijwel ieder type auto bestaan één of meerdere type Proclips.

Zie: www.brodit.com

Deze Brodit houders zijn volgens mij ook via Smartphoneshop te koop.

renYek

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: skoodah</font><hr />

Vlak bij die zuignap zit een zwart hendeltje heb je die omgeklapt? Dus tegen de ruit aandoen en dan dat hendeltje. Anders blijft ie nooit plakken........

[/ QUOTE ]

Ik ben geen vrouw en niet blond he
wink.gif

Jpoers

Lid
ik heb exact dezelfde zuignap op mijn raam,
zit inderdaad een klein schuifje aan dat je eerst dient te verdraaien. (Zoals eerder vermeld!) Vervolgens tegen het raam aanduwen en het schuifje vastzetten, echt muurvast!

had wel een soort bescherm plakkertje over de zuignap, niet duidelijk te zien. zit er misschien ook nog op.

renYek

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michel</font><hr />

Waarschijnlijk trap ik een open (keuken)deur in, maar is een Brodit Proclip + houder niet een beter alternatief? Ik geef toe, het is niet goedkoop, maar het voordeel is wel dat zo'n houder wel goed op/aan het dashboard blijft zitten, zonder dat er hoeft te worden geschroefd of geboord.
Ik heb eveneens slechte ervaringen met zo'n houder met zuignap en gebruik het inmiddels niet meer, al zijn er genoeg mensen die zo'n houder muurvast op de voorruit hebben weten aan te brengen. Vraag me alleen niet welk merk en type houder/zuignap.

Voor vrijwel ieder type auto bestaan één of meerdere type Proclips.

Zie: www.brodit.com

Deze Brodit houders zijn volgens mij ook via Smartphoneshop te koop.

[/ QUOTE ]

Ziet er spannend uit, maar ik heb net 27 pleuro voor dit kreng betaald dus ik wil eigenlijk gewoon dat deze werkt
wink.gif

renYek

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

ik heb exact dezelfde zuignap op mijn raam,
zit inderdaad een klein schuifje aan dat je eerst dient te verdraaien. (Zoals eerder vermeld!) Vervolgens tegen het raam aanduwen en het schuifje vastzetten, echt muurvast!

had wel een soort bescherm plakkertje over de zuignap, niet duidelijk te zien. zit er misschien ook nog op.

[/ QUOTE ]

Ik snap het mechanise me wel, zie hier op mijn oven. Morgen die ruit maar eens duchtig schoonmaken. Ik kan niks anders verzinnen anders dan temperatuur en vochtigheid in de auto. Dank voor de tips zover ([piiieeep], ik hoor hem er nu afvallen. Hij heeft denk ik 3 minuten gehangen zonder telefoon erin..)(
Zuugnap.jpg

renYek

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Je keukenklok loopt achter of je pc loopt voor...
489.gif

[/ QUOTE ]

Was me nog niet opgevallen. Ik zal tegen het bios van die Ikeaklok van 3 euro zeggen dat NTP aan staat en dat ie naar mijn virtuele domaincontroller mag kijken voor NTP
wink.gif

Snor

Lid
Rare vraag, maar heb je de houder aan de binnenkant of aan de buitenkant geplakt? Het kan zijn dat de ruitenwissers ruzie krijgen met de houder indien dez is gemonteerd aan de buitenkant, ook de rijwind heeft dan vrij spel!
yeah.gif

Jpoers

Lid
voraal geen vettige zooi gebruiken om de houder vast te plakken, doen mensen wel vaker er ff een mooie groene jongen onderplaatsen en dan ergens tegen aan duwen,

en vreemd dat die er dan afvalt.

En jemig wat een oplettende mensenmassa hierzo, beetje op de klok letten! (ooit nagedacht dat je tussen foto en upload ook tijd heb
grin.gif
)

Mijn Tomtom Go 700 zuignap werkt niet als er stof op de zuignap zit. Hij valt er dan na een paar seconden weer af. Avies, zuignap goed schoon maken. Ik zou een beetje spiritus of ammoniak nemen en vooral geen afwasmiddel ofzo. Afwasmiddel (zeep) heeft juist een lossend effect. Ik ben nog nooit aan die zuignap geweest, dus als ik het zuignapje alleen afneem met een droge doek, dan zit ie daarna al zo goed vast aan de ruit dat ik 'm er haast niet meer vanaf krijg, dus ook niet met het hendeltje. Nadat ik met het hendeltje het zwarte deel los heb van de zuignap moet ik hard aan het lipje van de zuignap trekken om er lucht tussen te laten en pas dan laat ie los. Omdat je vrij lastig dat kleine lipje kan vasthouden vind ik juist het loshalen van de Tomtom onhandig.

renYek

Lid
Ik heb de hoop opgegeven. Ik heb de arm nu zo gebogen dat ie in de ruimte boven op het dashboard past als het klepje open is. De telefoon zit dan precies op de plek waar ik hem eigenlijk wil hebben. Heftig rem- en bochtwerk blijken bestand tegen deze oplossing!

En als voordeel dat ik geen potentiele inbrekers trigger met de aanwezigheid van een lege zuignap tegen het raam. Die arm leg ik gewoon in de deur of onder de stoel, dus geen kip die het ziet
smile.gif

Dank voor de tips en het meedenken in ieder geval. (hoewel het ergerlijk blijft dat het kreng niet gewoon doet wat ie moet doen). Als ik de verpakking niet in het ronde archief had opgeborgen had ik het ding wellicht wel teruggestuurd maar ja. Ik kan in ieder geval veilig navigeren en rijden tegelijk nu en dat was mijn primaire doel.

jongetje

Forumguru
binnenraam met een vochtig doekje nat maken, zuignap houder tegen de raam en het schuifje vastzetten (draaien) dan zit ie gewoon goed vast! Maar heb kort geleden voor een goedkope prijs €9,95 incl. verzending een nieuwe tomtom zuignap gekocht http://www.smartphonecases.nl/tomtom-zuignap-houder-one-v2-v4-xl-live-iq Nu na paar maanden zit het nog steeds perfect!
Ik heb zo'n vermoeden dat renYek inmiddels dit probleem niet meer heeft aangezien je nu reageert op een 9 1/2 jaar oud bericht...

Bovenaan Onderaan