Telefoon pairen met Swing voor bluetooth streaming

Hallo allen,

ik heb gehoord dat het mogelijk is om met de Swing je muziek vanaf de telefoon te streamen via bluetooth.
In het boekje staat hetzelfde maar er staat nergens omschreven hoe je een bluetooth apparaat verbind met de radio.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Heb het daarnet eens gaan uitproberen, zorgen dat de BT van de gsm aanstaat men gaat in de wagen zitten, heb het contact opgezet wachten totdat de GSM is verbonden. Op uw GSM het liedje selecteren en afspelen dan op de radio de knop media indrukken en dan ziet men verbinding met BT maken op Yes drukken en voilà muziek.

Hoe zie ik dat?
Ik heb wel een parrot voor het bellen, maar denk niet dat daar bt streaming overheen kan :eek:
In het instructieboekje kan ik niks vinden over hoe het moet. Wel dat het mogelijk is... beetje raar vind ik, maar goed

Suthana, sorry had ondertussen mijn post aangepast om 16u05 lees het nog eens door en probeer het eens. Mijn is een fabriek af.

Rallye

Forumguru
In mijn Octavia zit ook een Swing. Als er geen af-fabriek carkit op zit kun je er geen muziek naar streamen. Standaard heeft hij namelijk geen bluetooth. Sommige Parrots kunnen het trouwens ook, maar dan moet je even kijken welke Parrot je hebt en even googelen.

Bedankt voor de tip.

ik heb de ck3100. Maar met mijn iPhone schijnt dat niet mogelijk te zijn, omdat het geluid stereo is oid.
jammer de pammer 8(

Rallye

Forumguru

CDK

Forumguru
@ Ralley, ik heb ook een MDI maar heb geen kabeltje nodig, wel om mijn iphone op te laden uiteraard, maar hij streamt de muziek van mijn Iphone via bluetooth naar de Columbus, als ik mijn radio aan heb staan en druk op de knop 'media' gaat de tv aan, druk ik nogmaals op de knop 'media' start dat streamen van mijn muziek automatisch en het werkt fantastisch!!

greetz Corné

Rallye

Forumguru
@Corné de Kluijver: dat is nu juist het probleem van de topicstarter; een Swing (en geen Columbus zoals jij hebt) met een eenvoudige Parrot carkit (niet een af-fabriek carkit dus). De Parrot streamt geen muziek, vandaar dat ik voor de muziek de MDI zou gebruiken en de Parrot voor telefoneren. Daarom is dus wel een kabeltje nodig: dat is de verbinding tussen de muziek op de iPhone en de MDI (en dus de Swing).

Off topic: Als ik het goed lees heb jij je iPhone wel op de MDI zitten (om te laden), maar stream je via bluetooth? Dat lijkt me een omweg. Heeft dat geen gevolgen voor de kwaliteit van de muziek? Ik zou altijd voor bedraad gaan mits mogelijk.......

CDK

Forumguru
@ Rallye, excusez moi! dat had ik niet goed gelezen dus... :(
en in antwoord op jouw vraag, geluidskwaliteit is prima hoor en de reden dat ik het draadloos gebruik is simpelweg dat mijn Iphone meestal nog in m'n zak zit ipv in het houdertje ;)

greetz Corné

Je zou wel kunnen kijken of je alsnog een MDI kunt laten inbouwen, of de iPhone (voor muziek) aan kunnen sluiten op de AUX-aansluiting van de Swing. Zie bijvoorbeeld http://www.skodaforum.eu/topic/708-mdi-aansluiting-achteraf-inbouwen/ en
http://www.vag24.nl/skoda-media-in-ipod
Bij de MDI heb je dan nog wel een kabeltje nog dat je iPhone met de MDI verbindt (de telefoon blijft voor de gesprekken met de Parrot verbonden via bluetooth). Of zit er al een MDI in je auto?

Geen MDI helaas. Maar om 200,- te investeren in een auto die in principe niet van mij is, vind ik weer net té :tongue:
dan maar met de AUX... ik vind 't niks maar 't is de beste oplossing. (of eventueel mp3-cd's maken).
Dan maar 2 kabels van/naar m'n telefoon.

Bedankt voor het meedenken!

Bovenaan Onderaan