Telefoon synchronisatie outlook contacten columbus

Goede morgen,

Ik heb een raar probleem. De meeste contactpersonen neemt mij columbus gewoon netjes over, maar sommige niet. Maak ik ze opnieuw aan dan doen ze het wel. Heeft iemand een idee, waarom hij sommige niet kan meenemen. Velden of iets dergelijks?

BVD

Mark

Falcon

Donateur
Er zijn 2 manieren om je contact op te slaan, als SIM-Contact of als Outlook-Contact .. (of allebei).. De SIM-Contacten neemt Columbus volgens mij over.

ppx

Donateur
Ik meen gelezen te hebben dat het aantal contacten beperkt is. Wat is het totale aantal contacten op je GSM?

Ik heb 105 contact personen, maar het aantal is niet het probleem. Als ik ze opnieuw aanmaak verschijnen ze wel.... Het heeft iets te maken me een waarde in een onderwater veld op zo...., weet alleen niet wat het veroorzaakt. De contactpersonen komen uit outlook vandaan en worden via mijn android telefoon gekoppeld.

Falcon

Donateur
Als je al je contact verwijderd uit Android en Columbus ... en je laat daarna je Android opnieuw syncen met je Outlook en daarna met Columbus. Lost dat niet het helemaal op?

jalex_h

Forumguru
Dit is typisch een Android-probleempje.
Zelf heb ik er ook last van, maar heb een HTC Hero 9Android 2.1), een Amundsen radio, een Cartronic carkit en grbuik Thunderbird voor de mail.
Synchroniseren doe ik via Google (voor meerdere accounts), dus via internet.

Het verwijderen en weer toevoegen van de missende contactperso(o)n(en werkt inderdaad, totdat je wat wijzigt of toe voegt. Dan begint het gesodemiter weer opnieuw:biggthumpdown:. En wel bij dezelfde personen waar je eerder ook problemen mee had.
Overigens kan het dan ook zo maar zijn dat het telefoonnummer van de nieuw toegevoegde contact bij één van de probleemgevallen terecht is gekomen.

De adreslijst in het toestel leeg maken heb ik ook al eens geprobeerd. Resultaat als hierboven, het werkt totdat je wat veranderd. Als je dit doet, maak dan wel eerst een copie van je adresboek, want voor je het weet is door een synchronisatie ook in de andere programma's alles weg!

Ik heb al diverse malen de telefoon uit de carkit en de carkit uit de telefoon verwijderd en daarna de verbinding weer opnieuw tot stand gebracht. Dit geeft echter geen resultaat.

Op het forum van androidworld heb ik hier al eens een vraag over gesteld. Het schijnt dat met Android 2.2 het probleem verholpen moet zijn. Maar dat draait alleen met kunstgrepen (waar ik niet handig in ben en dus verre van blijf) op een Hero...

Spector

Forumguru
Ik meen gelezen te hebben dat het aantal contacten beperkt is. Wat is het totale aantal contacten op je GSM?
Dat hoop ik niet, heb 540 contacten in mijn telefoon waarvan de meeste met meerdere nummers...
Geldt dat ook bij een Bt premium naast je Columbus?

WillemJan

Forumguru
Allen,

Ik heb dit probleem vroeger ook gehad. Als ik het Outlook kontakt opnieuw aanmaakte, was het probleem meestal verholpen. Volgens mij zit het probleem hem in de velden die gebruikt worden. Als 'Mob. tel.' en 'Tel. thuis' worden gebruikt om nummers op te lsaan, gaat het in ieder geval goed. Wanneer een ander veld wordt gebruikt dan kan het fout gaan.

Ik had toendertijd zo rond de 110 kontakten in Outlook staan.

Hope this helps.... Willem-Jan

hemi24

Forumguru
@Spector,

ik heb in ieder geval het maximum van mijn BT premium nog niet weten te bereiken, dus de eerst 438 gaat je in ieder geval lukken... ;)

Wat Willem-Jan naar voren brengt kan inderdaad wel eens het geval zijn, dat bepaalde velden niet herkend worden!

jalex_h

Forumguru
De oplossing van Willem-Jan werkt bij mij helaas niet. Ergo, het nummer dat het meest verdwijnt, is juist Mob. tel. Thuis. Maar ook weer niet alle mobiele nummers verdwiijnen.
Hopelijk heb ik dit weekend tijd om met een Android 2.2-toestel eens proef te draaien. Dan weet ik ook of het een versie-probleem van Android is.

Spector

Forumguru
@hemi24
mooi dat zijn positieve berichten :)
Heb soms meerdere nummers per contactpersoon, zie wel hoe dat uit gaat pakken als ik mijn Octavia over een paar weken mag ophalen.

jalex_h

Forumguru
@Willem-Jan: Don't worry, ik neem jou niets kwalijk (tenzij je de bedenker van Android bent:winkie:).

jalex_h

Forumguru
Zo, dit probleem heb ik inmiddels opgelost:489:.
Ik heb me toch maar aan de kunstgrepen gewaagd (blijkt reuze eenvoudig, als je maar de goede handleiding hebt) en inmiddels draait de hero op Android 2.3.4.
Telefoon uit de bleutooth-module gekieperd (tip: doe dit voordat je de telefoon gaat updaten) en daarna weer gekoppeld. En ja hoor, alle telefoonnummers staan nu bij de goede personen en bij alle personen staan de goede nummers:623:.

(Bijkomend voordeel is dat de telefoon nu veel sneller draait omdat er nu een hoop meuk niet meer op staat:super:).

Bovenaan Onderaan