Telefoonbediening op stuur

Ik rij sinds kort een 1.6 TDI elegance businessline, maar door een foutje bij de dealer zat hier geen bluetooth in. Nu hebben ze dat achteraf wel netjes ingebouwd, maar nu vroeg ik me af of er bij het model van eind 2009 geen telefoon bediening op het stuur hoort te zitten. Zo zit het bij mij nu namelijk nog niet.

hemi24

Forumguru
Dat vraag ik me af, kans is aanwezig dat LongNeck81 namelijk wel stuurwielbedieninge heeft, echter zonder telefoon...

nomad

Senior Member
Geen bluetooth is geen telefoonknop.
De bestaande knoppen zijn wel om te programmeren zodat ze als telefoonknoppen functioneren. Je kunt ook het complete linkerpaneel vervangen. Kost je ongeveer 75 euro.

Rijdt hier iemand een elegance businessline van eind 2009 ?
Ik ben benieuwd hoe de bluetooth telefoon optie er af-fabriek uit hoort te zien.

hemi24

Forumguru
Weinig van te zien: BT-module zit onder een plastic kapje onder de passagiersstoel. Verder is er een menuoptie "Phone" in het MaxiDOT en een toets met een hoorntje op het MF-stuur.

Voor de benodigdheden en de inbouw: http://www.siteupload.de/dl.php?fid=1025264

Wel nieuwsgierig: heb je nu wel een Columbus in je Eleg BL?

Weinig van te zien: BT-module zit onder een plastic kapje onder de passagiersstoel. Verder is er een menuoptie "Phone" in het MaxiDOT en een toets met een hoorntje op het MF-stuur.

Voor de benodigdheden en de inbouw: http://www.siteupload.de/dl.php?fid=1025264

Wel nieuwsgierig: heb je nu wel een Columbus in je Eleg BL?

Ja, die heb ik. Weet jij toevallig of dit bij de O2 eind 2009 er standaard in hoort ?
De dealer zegt van niet !
Wel in de greenline businessline, maar niet in de elegance businessline...

hemi24

Forumguru
Wel in de greenline businessline, maar niet in de elegance businessline...

In dat geval durf ik te beweren dat je dealer uit z'n nek kletst... Volgens prijslijsten staat de elegance altijd boven de GL en heeft deze dezelfde opties, alleen dan meer...

of heeft LongNeck81 gewoon een auto volgens de specificaties zoals omschreven in de prijslijst van 01-01-2010?

Dan moet er ook en standaard alarm op de auto zitten...

http://autoinbedrijf.nl/sites/defau...s Line prijs- en productinfo per 010110_0.pdf

Nou, dat is ook het probleem in dit geval.
Heb mijn auto al begin oktober 2009 besteld en deze was week 52 bij de dealer en zou begin januari gelevert worden, maar nu komt het. Week 53 belde de dealer me op dat de auto helemaal klaar stond met kenteken en al, maar toen kwamen ze erachter dat het een greenline businessline was en geen elegance businessline. Na overleg met te dealer hebben ze een nieuwe besteld, die dus pas in week 5 2010 gemaakt is en dus met alarm en zonder bluetooth telefoon.

Maar omdat ik een auto heb uitgekozen met bluetooth, wil ik dit er ook ingebouwd hebben. Ik heb het immers in eerste instantie ook met besteld.

Nu een week verder.
Dealer heeft de originele bluetooth carkit ingebouwd, maar zegt dat de bediening op het stuur niet mogelijk is. Ik heb daar bij een paar bedrijfjes navraag gedaan, maar die konden me ook geen duidelijk antwoord geven.

Bluetooth werkt trouwens prima en ik kan het bedienen via mijn columbus.

Voor het feit dat ik geen stuurbediening heb, mocht ik wel wat andere accessoires voor mijn Skoda uitzoeken.

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

Vreemd, ik heb (weliswaar in een Golf VI) maar heb gewoon stuurwielbediening waarmee ik kan bellen en ophangen.

hemi24

Forumguru
@RoadXY: das normaalgesproken ook zo in de O2, maar helaas is er tussen bestelling en aflevering van de auto van Longneck iets fout gegaan...

Bovenaan Onderaan