Telefoonboek sync gaat fout (+32 landcode komt niet mee)

TL@

Forumguru
Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe O2 met standaard bluetooth (systeem dat in de fabriek wordt geplaatst, geen Mobridge of zo) en heb er 1 klein probleempje mee: het telefoonboek in de auto neemt de landcode bij de nummers niet volledig mee. Voor België is dit dus +32, de 32 komt gewoon mee maar de + niet, waardoor ik geen nummers kan kiezen in de MFD of op de Columbus. In mijn gebelde/gemiste nummers komen ze wel juist in en hij koppelt ze ook aan de juiste naam, beetje raar dus.

Iemand hier ervaring mee?

TL@

Forumguru
Ik ga dat eens proberen maar het is eigenlijk geen oplossing, aangezien ik over meer dan 1000 nummers in mijn telefoonboek beschik.

WillemJan

Forumguru
Hoi TL@,

Vroeger had ik ook een Columbus met BT module. Bij mij werden alle nummers goed geimporteerd, dus met +316xxxxxxxx of +3120xxxxxxx (om maar even twee voorbeelden te noemen.
Oh ja: en natuurlijk vele veilige kms toegewenst!

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan

Bakkertje

Forumguru
Ik heb sinds ik m'n HTC HD2 voorzien heb van Android een soortgelijk probleem. Bij mij worden contactpersonen vanuit het bedrijf in m'n Outlook contacts geplaatst met een format als +31(0)6xxxxxxxx Windows Mobile snapt dit en laat de 0 weg tijdens het draaien, Android dus niet. Wat ik gedaan heb om het op te lossen is alle contacten exporteren naar een CSV bestand en dan met zoeken en vervangen alle (0) eruit gesloopt. Daarna de boel weer geïmporteerd en klaar. (nu type ik het sneller dan het echt gaat hoor, zeker in Outlook 2010 moet je wel even wat doen om je contacten te kunnen exporteren)

TL@

Forumguru
Ik heb bij 1 contact de + vervangen door 00 en dan gaat het wel. Ik heb echter geen zin om alle contacten te veranderen. Toch nog even doorzoeken tot ik een meer bevredigende oplossing heb gevonden.

SweetRevenge

Actief lid
Ik heb een Columbus met standaard bluetooth. De telefoon is een Nokia E72.
In mijn telefoonboek heb ik nummers zitten vanuit heel de wereld, ook +32 nummers dus. Bij mij geen probleem met het sync'en. De Columbus neemt de "+" gewoon mee over.
Kan het niet aan de telefoon liggen?

TL@

Forumguru
Na wat ge-google heb ik gevonden dat het aan mijn telefoon ligt, Android 2.1 doet kennelijk soms nogal raar en denk dat de USA=de rest van de wereld. In de USA komt er namelijk geen + of 00 voor (mag wel, moet niet)

Aangezien er geen updates meer komen voor mijn toestel (Garmin-Asus joit-venture is opgeheven wegen weinig succesvol) moet ik ermee leren leven. Ik heb niet echt zin om een andere gsm te kopen (ben eigenlijk heel tevreden van de A50) laat ik het maar zo. Ik heb de 5 meeste gebruikte nummers in de speeddail gezet met de +32 ervoor en daarmee zal ik het wel redden.

Misschien dat ik deze zomer op vakantie in Amerika een nieuwe gsm meepak, een Galaxy S of een Nexus S of Milestone 3 of ...

Bovenaan Onderaan