Telefoonboek wil niet laden.

jalex_h

Forumguru
In mijn Superb zit een Amundsen. Geen plus, maar wel de uitvoering waarmee je de telefoon kunt bedienen. Verder een cartronic carkit.
Werkte prima met m'n oude HTC Desire HD. Helaas heeft die kennis gemaakt met de stoeptegels en is daarna naar de eeuwige jachtvelden gestuurd.
Als vervanger is eer Samsung Galaxy SII gekomen, draaiende op Android 4.0.4. En toen begon het gelazer. Koppelen gaat prima, maar het telefoonboek krijg ik maar niet in de Amundsen.
Het vakje dat de carkit de gegevens uit het telefoonboek mag lezen aangevinkt, evenals het vakje dat hij dit niet meer hoeft te vragen.

Maar telkons komt de telefoonmet de "Delen via bleutooth gestopt" en de carkit "unable to load phone book" of "Phone book not fully loaded".
Ik heb al vanalles geprobeerd. Carkit andere naam gegeven, telefoon andere naam gegeven, koppeling verboken, daarna alles opnieuw opgestart en weer geprobeerd te koppelen, maar het resultaat blijft hetzelfde.

En nu het gekke: mijn vrouw heeft krek dezelfde telefoon, zelfde androidversie etc. En die koppelt perfect, inclusief telefoonboek. Ik heb alle instellingen al nagelopen en in beide telefoons gelijk gezet. Maar geen resultaat.
Wie weet raad?

Rallye

Forumguru
Ik heb bij de eerste aansluiting van mijn SGS II (toen nog met Android 2.3) de vraag waarbij je toestemming geeft voor het laden van het telefoonboek niet beantwoord. Dat bleek je later niet alsnog te kunnen doen. Je moet dan de hele telefoon uit de carkit verwijderen en opnieuw koppelen. Dan krijg je de vraag nog eens en lukt het wel.

Bij de Skoda-carkit op een Amundsen (Skoda Octavia Tour, pas afgeleverd) van een collega kreeg ik het eerder deze week overigens ook niet voor elkaar om het telefoonboek over te zetten. Hij heeft ook een SGS II met Adroid 4.04 (en dus, dat terzijde, rSAP) . We kregen echter alleen de laatst gebelde nummers over....

Blijft vervelend dat je bij Android geen toegang hebt tot sommige opties als een telefoon eenmaal aangemeld is.

jalex_h

Forumguru
Heb het inmiddels op weten te lossen door de telefoon middels een factory reset weer terug te zetten naar 4.0.3. Daarna de telefoon koppelen aan de carkit. Toen kon ik het telefoonboek wel in de Amundsen laden (wel even toestemming geven) en vervolgens de telefoon weer updaten naar 4.0.4. Alles loopt nu weer als een zonnetje.
Het probleem zit dus kennelijk in versie 4.0.4. Gelukkig had de mijne nog 4.0.3 bij aankoop, anders had ik meer werk gehad om dit probleem te fixen.

andrehj

Forumguru
Met Odin (en een complete firmware die je kunt downloaden van bijv. Sammobile) kun je zeer eenvoudig (veel makkelijker dan Kies, wat een draak van een programma is) elke firmware in je S2 flashen. Als je dat zou willen kun je em zelfs terugzetten naar Android 2.3.3.

Bovenaan Onderaan