Telefoonhouder Skoda Octavia IV Automaat (2021)

• Onderwerp starter Deleted member 20094
  • Startdatum
D

Deleted member 20094

Hallo,
Wie heeft er advies voor een goede degelijke telefoonhouder voor een Skoda Octavia IV Automaat (2021).

Ik ben niet echt thuis in de houders, maar ik zoek iets met bij voorkeur een magneet.
E.e.a. moet wel degelijk vast en op z'n plek blijven zitten.

Waarom een magneet? Omdat er meerdere personen rijden met de auto met verschillende toestellen.

Frup

Forumguru
Waarom dan een magneet? Dan moet er onder elk toestel een plaatje worden geplakt.
Je zou een Brodit clip kunnen overwegen. Zit als een huis en later zonder beschadigingen te verwijderen. Daarop dan een goedkope klemhouder (al dan niet met draadloos laden).

Frup

Forumguru
Inderdaad! AA of Carplay is wel zo makkelijk. Telefoon dan weggeborgen in een kastje.
Persoonlijk vind ik het wel een nadeel dat de telefoon dan niet anders bruikbaar is. Bijv. voor de bijrijder.

TL@

Forumguru
Ik gebruik deze al ruim een jaar
8fZwEHx.jpg

https://www.amazon.de/gp/product/B00HVAA2GO/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Telefoon (Pixel 4a) is er nog nooit af gevallen.
Metalen plaatje tussen telefoon en hoesje.

Hij zat in de Merc en nu in de Superb

Ik heb hem daar zitten omdat ik Android Auto op het scherm heb en Filtsmeister op de gsm.

Daan078

Senior Member
De beste en meest stevige oplossing is een steun van Kuda. Combineer dit een houder van bijv Richter en een ieder kan deze gebruiken. Ja deze oplossing is wat duurder, maar sowieso duurzamer en een heel stuk goedkoper dan een bekeuring…

Rallye

Forumguru
In onze MINI heb ik een Kuda houder gecombineerd met een Scosche Magic Mount (https://www.bol.com/nl/nl/p/magicmo...?Referrer=ENTcli_order_confirmation2008093611). Voordeel van de Kuda was dat dit de enige houder was die aan de bovenkant van het dashboard kon. Ik vertrouw die ventilatieroosterhouders niet (kan op beschadiging rooster), maar wil wel navigeren met de telefoon.

Kuda lijkt voor de Octi 4 geen houder te hebben (zie https://www.telefonkonsolen-shop.de/Konsole-telefoniczne/linksgelenkt/Skoda/Octavia/), dus dan zou ik eens bij Brodit kijken: https://www.brodit.se/productList.h...rand=Skoda&model=Octavia+IV&year=2021&pn=prod

EdK

Forumguru
Zou even bij Brodit kijken voor de basis beugel en met die beugel kijken wat er het best op past zodat jullie allen gebruik kunnen maken van de telefoonhouder.
Brodit gebruik ik privé in de Skoda Fabia , en in zakelijke wagen voor Tablet 10inch
En zijn simpele beugels maar oh zo degelijk en beschadigen niets aan de wagen vanwege dat je iets moet vastschroeven aan dashboard of dat je klemt aan ventilatie rooster met gevolg dat de lamellen op lange duur defect raken...

Mies75

Forumguru
Ik rijd nu al jaren met de anwb houder die hierboven staat afgebeeld in mijn octavia 03 en in mijn vorige leasebak (astra st)

Vooral zakelijk gebruik ik de houder dagelijks en behoorlijk intensief.

Ik heb nog nooit problemen gehad met de lamellen van de roosters.

Moet zeggen dat de houder in mijn 04 octavia niet heel lekker uitkomt door de lage roosters.

Vind de brodit clips er wel goed uitzien maar icm de houder best duur.

Ik kijk het nog ff aan...

Canon-Eye

Forumguru
Bijna € 17 :sterretjes: dat vinden de meeste mensen natuurlijk veel te duur. Die kopen liever voor € 2 euro iets bij Ali
Vanzelfsprekend kan en mag dat, maar dan moeten die "meeste mensen" verder ook niet komen zeuren als de kwaliteit tegenvalt. :pardon:

EdK

Forumguru
Vind de brodit clips er wel goed uitzien maar icm de houder best duur.
Ze zijn inderdaad wel iets duurder dan andere leveranciers, maar de pasvorm is perfect en ook de kwaliteit.
En dat vind ik persoonlijk en me werkgever de prijs zeker waard !
Maar goed een ieder ziet dat anders en dat is zijn goed recht

Mies75

Forumguru
Als je de telefoon in de houder hebt kom je dan nog een beetje goed uit met het kabeltje?

Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Bij me Fab hangt die recht naar beneden en doordat kabel iets te lang is loopt hij langs de midden console aan passagierzijde weer naar boven de 12V wcd in waar ik een USB verdeler in heb zitten.
Bedrijf is de boel ingebouwd en zie ik een kabeltje uit dashboard komen naar de houder met voedings pennen waarmee hij geladen word de tablet...

Bovenaan Onderaan