Tellerklok demonteren O2

yup

Lid
Hallo, ik wil mijn tellerklok/instrumentenpaneel demonteren.

Heeft iemand een idee hoe dat moet? Of kan iemand met die programma van Skoda bekijken hoe dit moet?

Ik weet hoe alles eraf moet (lijsten, onderpaneel onder stuur, paneel onder klokkenwinkel etc.) maar de tellerklok wil er maar niet uit, lijkt alsof ie word tegengehouden door iets. 2 schroeven onder tellerbak zitten er ook uit. Tellerbak is dan los, maar wil er maar niet af. Nu wil ik niks slopend dus als iemand kan helpen...

yup

Lid
Er zitten 2 metalen lipjes aan de bovenkant van het tellerhuis welke de zaak nog vasthouden, deze moeten nog (met een beetje friemelen) ontgrendeld worden.
Misschien is dit iets:
http://www.blauertacho.de/doc/Skoda/octavia-06/umbau_fuer_skoda_oktavia_smd_tacho.htm

Thx voor je reactie, had het zelf al een beetje uitgevogeld.

Je moet vanaf de onderkant van de dash de tellerklok van achter flink duwen, dan ontgrendelen die 2 metalen lipjes aan de bovenkant vanzelf.

Alleen die 2 metalen lipjes zijn een groot nadeel zeg, de dashboard zit niet helemaal 100% goed op zijn plek hierdoor, waardoor het op een klinkerweg echt als de gek piept en kraakt...

Ik zit nu effe te denken wat ik tussen de dashboard en de buitenkant kan doen, of op die metalen lipjes, zodat de boel wat vaster zit en dat gepiep en kraak voorbij is. Want het is echt enorm storend, word er ziek van...

Iemand een idee? Ik d8 aan vloeibaar rubberachtig iets waardoor het ding geen contact heeft met de buitenkant maar met die rubber waardoor het gekraak weg is...

Ronnie

Forumguru
Thx voor je reactie, had het zelf al een beetje uitgevogeld.

Iemand een idee? Ik d8 aan vloeibaar rubberachtig iets waardoor het ding geen contact heeft met de buitenkant maar met die rubber waardoor het gekraak weg is...
Ik doe het weleens met een soort neopreenband (4mm dik,wordt gebruikt onder thermopane ruiten, is zelfklevend), werkt goed, of een stukje hansaplast pleister, ook goede ervaringen mee.
Ook te gebruiken voor rammelende (bas)luidsprekers in de deuren of zo!

yup

Lid
Ik doe het weleens met een soort neopreenband (4mm dik,wordt gebruikt onder thermopane ruiten, is zelfklevend), werkt goed, of een stukje hansaplast pleister, ook goede ervaringen mee.
Ook te gebruiken voor rammelende (bas)luidsprekers in de deuren of zo!

Waar kan ik die neopropeenband krijgen? En wat voor hansaplast pleister bedoel je?

Thx voor de behulpzame reactie, zo kom ik nog eens verder!!

Ronnie

Forumguru
Waar kan ik die neopropeenband krijgen? En wat voor hansaplast pleister bedoel je?

Thx voor de behulpzame reactie, zo kom ik nog eens verder!!
Dit band krijg je bij een schildersbedrijf/glazenier of de betere bouwmarkt,in verschillende diktes, 2-4-6 mm,Ik heb hier nog een rol van 50 mtr.liggen...(ik gebruik het in de vliegtuigmodelbouw).
Hansaplast is een pleister zonder wondkussen, in verschillende breedtes verkrijgbaar bij een apotheek/kruidvat o.i.d..

yup

Lid
Dit band krijg je bij een schildersbedrijf/glazenier of de betere bouwmarkt,in verschillende diktes, 2-4-6 mm,Ik heb hier nog een rol van 50 mtr.liggen...(ik gebruik het in de vliegtuigmodelbouw).
Hansaplast is een pleister zonder wondkussen, in verschillende breedtes verkrijgbaar bij een apotheek/kruidvat o.i.d..

Moet ik bij de bouwmarkt gewoon neopropeen band zeggen tegen die gasten? Ik ga effe langs de Praxis, Gamma etc. langs morgen denk ik.

En met die Hansaplast ik denk dat ik weet wat je bedoelt:

04_Hansaplast.jpg

Klopt dit?

Ronnie

Forumguru
Je moet de "gewone" ,gelige hebben, zit (hoort) in iedere verbandtrommel te zitten! hiermee kun je verband enzo vastplakken, het is erg sterk en geweven.
Dit witte is steriel wondgaas, niet zo stevig!
Neopreenband wordt gebruikt bij glaszetten in woningen, hierop rust een thermopaneruit in de sponning

yup

Lid
Je moet de "gewone" ,gelige hebben, zit (hoort) in iedere verbandtrommel te zitten! hiermee kun je verband enzo vastplakken, het is erg sterk en geweven.
Dit witte is steriel wondgaas, niet zo stevig!
Neopreenband wordt gebruikt bij glaszetten in woningen, hierop rust een thermopaneruit in de sponning

Ik weet ik vraag veel:icon_smile_dead:

Maar die gelige wat jij bedoeld is een hele oude plakband, wat meestal in een rode stalen rondsel zit toch?

Deze dus:

00004822_0.jpg

Bovenaan Onderaan