brandonevers2000
Nieuw lid
Hallo,
Ik heb sinds een week of 2 een skoda octavia 1 uit 2003. Hij heeft een 2.0 benzine motor en het is een automaat. Kortom ik ben verliefd geworden op deze auto, hij rijd zo lekker en comfortabel. Maar hij heeft 1 probleem en zou echt willen dat ik dit kan oplossen.
De auto komt behoorlijk langzaam op temperatuur, is ook niet heel gek bij een 2.0 maar voor mijn gevoel is het net te lang. Bij het huidige weer onder het vriespunt komt de auto totaal niet op temperatuur. Als ik 50 rij door de stad kan die nog wel eens op 70 a 90 graden worden. Maar als je harder gaat rijden koelt die net zo hard weer af, bijv 80 kmh koelt hij af naar 60 a 70 graden. Het is nu toevallig dan ong -4 c buiten en toen op de snelweg met 120 kmh koelde hij zowat naar 50 graden. Ook nog eens met het gevolg dat de verwarming het niet meer echt doet.
Ik heb een beetje onderzoek gedaan om te kijken of het de thermostaat misschien is. De slangen naar het motor blok werden warm(bij stationair kijken) maar de slangen naar de radiator bleven koud, dat betekent dan toch dat de thermostaat niet blijft open staan toch? Ook heb ik een nieuwe cts erin gedaan(coolant temperture sensor) maar dat was het ook niet. De koelvloestof niveau is correct.
Alvast bedankt!!
Ik heb sinds een week of 2 een skoda octavia 1 uit 2003. Hij heeft een 2.0 benzine motor en het is een automaat. Kortom ik ben verliefd geworden op deze auto, hij rijd zo lekker en comfortabel. Maar hij heeft 1 probleem en zou echt willen dat ik dit kan oplossen.
De auto komt behoorlijk langzaam op temperatuur, is ook niet heel gek bij een 2.0 maar voor mijn gevoel is het net te lang. Bij het huidige weer onder het vriespunt komt de auto totaal niet op temperatuur. Als ik 50 rij door de stad kan die nog wel eens op 70 a 90 graden worden. Maar als je harder gaat rijden koelt die net zo hard weer af, bijv 80 kmh koelt hij af naar 60 a 70 graden. Het is nu toevallig dan ong -4 c buiten en toen op de snelweg met 120 kmh koelde hij zowat naar 50 graden. Ook nog eens met het gevolg dat de verwarming het niet meer echt doet.
Ik heb een beetje onderzoek gedaan om te kijken of het de thermostaat misschien is. De slangen naar het motor blok werden warm(bij stationair kijken) maar de slangen naar de radiator bleven koud, dat betekent dan toch dat de thermostaat niet blijft open staan toch? Ook heb ik een nieuwe cts erin gedaan(coolant temperture sensor) maar dat was het ook niet. De koelvloestof niveau is correct.
Alvast bedankt!!