Temperatuur-setting sync links/recht airco

MadDog2K

Actief lid
Oi,

Is het 'normaal' dat als je de airco links instelt op bijv. 20(c), en rechts op 23(c) .... dat als je de sleutel uit het contact haalt, en er daarna weer insteekt .... dat de 23(c) van rechts, ingesteld wordt naar de 20(c) van links ??

Hij synced dus automatisch de temperatuur-setting van rechts met die van links, elke keer als de sleutel in het contact gestoken wordt.

M'n vriendin wordt er gek van .... da's een kou-kleum :)

M'n vaders Touran doet dit bijv. niet. Daar blijft het netjes staan zoals het was.

Swiss

Actief lid
Perfect normaal. Zit ook een verklaring achter:

De auto weet niet of er een medepassagier is. Als je de sleutel in het contact steekt, weet hij alleen dat er een bestuurder is. Hij gaat er dus elke keer van uit dat je alleen rijdt, en dus maar één temperatuurzone nodig hebt. Hoef je ook maar aan één knop te draaien om de volledige temperatuurzone te wijzigen.Van zodra de rechterknop wordt aangeraakt, weet hij dat er 2 zones nodig zijn, en gaat de rechterkant niet meer mee als links gewijzigd wordt.
Zou hij de stand onthouden, moet je elke keer links en rechts gelijk zetten. En dan nog, wanneer weet hij dan of links en rechts tegelijk moeten wijzigen?

Weet niet of het via Maxidot-VagCom te veranderen is...

Greetz,
Swiss

Octavia_II

Actief lid
Hoi MadDog2K,

heb je de Climate Control op <AUTO> staan?
Probeert het dan eens door <AUTO> uit te zetten en dan kijken of de 20-23 graden instelling een contact uit/aan cyclus "overleeft".

Ps. weet niet of dit jouw probleem oplost, maar "nooit geschoten is altijd mis". ;)

Charlie

redfoxert

Senior Member
Hoi MadDog2K,

heb je de Climate Control op <AUTO> staan?
Probeert het dan eens door <AUTO> uit te zetten en dan kijken of de 20-23 graden instelling een contact uit/aan cyclus "overleeft".

Ps. weet niet of dit jouw probleem oplost, maar "nooit geschoten is altijd mis". ;)

Charlie

Wanneer je de Clima niet op AUTO instelt zal hij ook de instellingen van de bestuurder niet meer volgen en gaat hij zelf niets meer doen aan de temperatuur. Het is dan aan de bediener van het paneel hoe warm of koud hij de blowers laat worden. Daarom gewoon op AUTO laten staan wil je een echte Climate Control hebben anders kan je net zo goed geen Airco nemen :)

Ik heb er in het begin ook mee lopen stoeien.
Nu is het bij mij zo, rechts stel je in op weet ik veel wat en links op wat anders.
Als ik nu links draai gaat alleen de linkse temperatuur.
Als ik dan wat langer op auto druk springen ze weer allebei op de gelijke temperatuur.
Volgens mij wil jij dat ook zo hebben.
Ik weet het niet zeker meer maar het is op de een of andere manier te regelen met de auto knop.
Hou hem eens langer ingedrukt verstel de temp en dan weer.
Je moet er even mee spelen en dan lukt het.

Succes

MadDog2K

Actief lid
Bedankt voor de reacties :)

@Swiss : heldere uitleg, toppie ;)

Zal de 'Auto'-mogelijkheid nog eens proberen, maar zoals redfoxert al zegt is dan wel het nut van climate control weg :)

Ik kwam er gisteren achter dat ik een beetje gelogen heb.
Als de auto weer gestart wordt staan ze inderdaad weer gelijk.
Ik zou toch zweren dat ik dat wel eens anders gezien heb.

Dat pinnetje eraf halen werkt alleen bij de bovenste knop.
Dan zet je de hele unit uit.
De onderste heeft in de O2 geen functie, die de passat wel heeft.
Helaas.

De edit knop is weg, vandaar dat ik het bericht zo maar even aanvul.
Als je even op de auto knop drukt staan ze ook beide weer gelijk.

Bovenaan Onderaan