Temperatuur

Keeslburg

Actief lid
Hallo allemaal,

Als ik in mijn Skoda rij en ik heb hem in de boardcomputer de temperatuur heb staan. Zie ik heb steeds naar boven en na benden gaan. Kan dat zijn dat die nog koud is of is er iets met de waterpomp aan de hand?

Mvg
Kees

Canon-Eye

Forumguru
Ik kan in de display zowel de koelwater- als de olietemperatuur zien.
Die laatste vind ik een stuk interessanter dan de eerste omdat die een beter beeld geeft van de werkelijke motortemperatuur.

Tees

Donateur
Ook de koelwatertemperatuur zal best wat fluctueren, alleen wordt het metertje (en wellicht ook de digitale weergave?) kunstmatig in het midden gehouden door de boordcomputer. Dus hoe dan ook is t heel normaal dat de olie- en KVS-temperatuur fluctueert, zolang het maar niet zonder duidelijke aanleiding heel hoog of heel laag wordt.

Jessedew

Senior Member
Het is koud weer, dus bij hoge belasting, wordt de olie warmer en als je zachter rijd, koelt die af, is nu bij rustig rijden vermoed ik maar 80 graden, terwijl dat in de zomer makkelijk 90 of 100 graden is. Overigens, wat is de km stand? ik heb de waterpomp bij 200k laten vervangen, lichte lekkage. (die overigens naar mijn idee nog steeds gaande is, maar auto gaat toch de deur uit voor O4)

Bovenaan Onderaan