Temperatuurmeter motor defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Red Devil

Actief lid
kheb sinds vanmiddag volgens mij een probleempje met mijn themperatuur meter in het dashboard...
deze doet volgens mij sinds vanmiddag niets meer... weet iemand hier of daar een zekering voor is die misschien defect zou kunnen zijn?
of zou het eerder echt iets kapot zijn?

kan iemand hier mij zo mee helpen?
alvast bedankt voor de helpende!:winkie:

Mark

Banned
Deze meter geeft niet de temperatuur weer van de motor maar van het koelvloeistof, waarschijnlijk is er een sensor overleden.
Even naar de dealer, deze kan de computer uitlezen en dan wet je direct wat er fout is.

Red Devil

Actief lid
Deze meter geeft niet de temperatuur weer van de motor maar van het koelvloeistof, waarschijnlijk is er een sensor overleden.
Even naar de dealer, deze kan de computer uitlezen en dan wet je direct wat er fout is.
heb je toevallig een idee wat zo een sensor kost? incl btw. en montage enz?

joergarms

Senior Member
Ik heb het 2 jaar geleden met mijn VW polo gehad, meter gaf abnormale waarden aan.
Even naar De Haas gereden in het Veen, die ken je vast wel.
Daar bij de Quick service uitgelezen, was ook de sensor.
Alles bij elkaar was ik toen rond de 50 euro kwijt, 1 nieuwe sensor, klein litertje koelvloeistof, en 20 min arbeidsloon.
Werd toen direct gemaakt, dus was echt Quickservice.
Al met al dus niet duur en al helemaal niet de moeite waard om zelf te gaan prutsen.

Red Devil

Actief lid
dus die sensor opzich kost eigenlijk geen drol dan:)
kheb namelijk een monteur waar ik altijd de auto in onderhoud heb.. maar dan zal ik een navragen of dat idd het probleem is...
als ik een 10 min - kwartier gereden hem dat metertje opzijn minst wel 2 mm naar recht gaan... maar blijft helemaal links staan:S

joergarms

Senior Member
dus die sensor opzich kost eigenlijk geen drol dan:)
kheb namelijk een monteur waar ik altijd de auto in onderhoud heb.. maar dan zal ik een navragen of dat idd het probleem is...
als ik een 10 min - kwartier gereden hem dat metertje opzijn minst wel 2 mm naar recht gaan... maar blijft helemaal links staan:S

Na 5 minuten is ie bij mij geloof ik al op bedrijftemperatuur.
Dus ik zou 'm toch snel even uit laten lezen en zo nodig vervangen.
Het zijn echt de kosten niet, wel het behoud van je motor.

joergarms

Senior Member
Oh ja Red Devil, het is Joër Garms, voor-achternaam.
Met dus een trema op de ë!!
Was zomaar ff tussendoor.

Succes met je sensor, hou ons op de hoogte.

Red Devil

Actief lid
jaah daarom.. denk dat ik maandag maar even ga navragen/kijken wat het probleem precies is..
zodra ik meer weet.. weten jullie ook meer!

Red Devil

Actief lid
was ik vanmiddag aan het rijden.. keek ik op de temp. meter... deed ie het weer:O ik gelijk me ouders gebeld van dat ie het weer deed.. (wel met bluetooth set;)) was ik aan de telefoon deed ie het niet meer:S

dus misschien ergens gewoon een los contact? ik ga nu ff kijke.. of ik zelf wat kan vinden misschien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan