terug roep actie

ougie

Forumguru
Kreeg zojuist een telefoontje van Mulder Apeldoorn voor een afspraak voor een terugroepactie van Skoda Nederland. Het was een telefooniste, en op mijn vraag wat het probleem was kon zij geen antwoord geven, ook het technisch personeel was al naar huis. Wel wist zij mij te vertellen dat e.e.a. zo'n 20 minuten ging duren. Vrijdag om 4 uur weet ik het. Nog meer mensen telefoon gehad, of iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Okki

Donateur
Wij hebben op de zaak ook een brief gekregen inzake een terugroepactie van VW Passat. Iets met het brandstoffilter.

Matra_Murena

Actief lid
Dat filter is bij mij al eens lek geweest... Halve tank diesel de straat op gespoten met alle troep vandien....

Maar dat kwam volgens mij door slechte montage na de onderhoudsbeurt.

Okki

Donateur
Ja, nou je het zegt: de brandstof koeler.
smirk.gif

Tallguy

Forumguru
De TS heeft een 2.0TDI. Is het een probleem met de 2.0's of alle diesels?

Houd ons dus aub op de hoogte en vermeld eventueel details qua bouwjaar die teruggeroepen wordt.

ougie

Forumguru
Ben net terug van de dealer, nou hier komtie dan.
"Bij enkele auto's binnen een bepaald chassisnummer bereiken, bestaat de mogelijkheid dat bij uw auto als gevolg van een niet optimaal uitgevoerde doorstromingsvernauwing in de koppelingsdrukleiding een beschadiging aan het twee-massa-vliegwiel van een bepaalde fabrikant ontstaat. Daardoor kan het twee-massa-vliegwiel uitvallen en onder ongunstige omstandigheden zou er een autobrand kunnen ontstaan."
Dit alles heb ik niet verzonnen, maar stond in de aangetekende brief die ik vanmorgen van Pon Leusden kreeg. Hierin werd mij verzocht om e.e.a. te laten controleren bij de dealer. Heb ik al laten doen dus, met als resultaat dat er bij mij een goed "twee-massa-vliegwiel" in zit. Controle duurt 20 minuten, als hij vervangen moet worden ben je hem 5 uur kwijt. Alles is en blijft garantie, ook na twee jaar nog. Voor techneuten onder ons, bij mij zit er een Sachs vliegwiel onder. Als hij vervangen moet worden krijg je dus netjes een aangetekende brief thuis.

Tallguy

Forumguru
hmmm...oud nieuws dat opeens weer nieuw nieuws wordt? Ik kan me nl dit euvel herinneren uit...wat zal het zijn....mei 2006? Toen waren er meer mensen op dit forum die het hadden over een terugroepactie ivm een vliegwiel. Was dat toen niet voor de Fabia??

VEEJAY

Forumguru
Iets soortgelijks met de koppeling speelde rond april 2006 voor de O2 serie.

Heb uit mijn mailbox het volgende mailtje van mijn dealert gevist:
----
Is inderdaad een serie waarvan de koppeling gecontroleerd en indien nodig vervangen moet worden.
De berijders/eigenaars van deze Octavia's zijn inmiddels door Skoda benadert.
Heb het net nog even nagekeken of ook uw Octavia hier in valt en dat is niet het geval.

Hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht en mochten er vragen zijn, dan hoor ik dat graag!
----

Bovenaan Onderaan