Terug van weggeweest...

Tommie-boy

Actief lid
Omdat bloed kruipt waar het soms niet gaan kan...

Na wat teleurstellende omzwervingen bij Renault en Opel (huidig) nu toch weer aan het kijken naar een Skoda, enkel nog in de zoek fase. Gezien de lange tijd dat ik niet actief ben geweest wat mij betreft een reden om me opnieuw voor te stellen, hoewel een hoop informatie over mij hier terug gevonden kan worden.

De eisen waar de nieuw gebruikte Skoda aan zou moeten voldoen:
- Station waar 3 kinderen comfortabel in kunnen zitten (leeftijd 6-9-14)
- Trekhaak (in verband met een vouwwagen)
- Stuur- en stoelverwarming (vanwege een aandoening van mijn vrouw)
- matrix led verlichting
- Comfortabele stoelen
- Cruise control
- Dodehoek assistent
- DCC (vanwege 1 kind dat snel wagenziek wordt), vanwege de dein-neigingen met de standaard schokbrekers / vering).
- Hybride (vanwege de vouwwagen en ik zou woon-werkverkeer prima op de accu kunnen doen (20 km enkele reis)
- bij voorkeur km stand max +/- 60.000

Nice to have's:
- Panorama dak
- Area view camera
- Parkeerhulp voor de miss
- Canton audio

Elektrisch zie ik niet zo zitten vanwege de reizen met de vouwwagen naar het buitenland, heb inmiddels ook een paar voorbeelden van vrienden die electrisch rijden waar de actieradius na 2 jaar dusdanig naar beneden is gegaan dat ik een dergelijke uitgave niet aan durf. Daarnaast is het tussendoor moeten laden (en het wachten daar op) vanwege een kind met beperkingen een andere belangrijke factor die zwaar mee weegt.

Na wat passen en meten viel de Octavia 4 min of meer af en blijft de Skoda Superb IV over. In de O4 zat de middelste alles behalve lekker, waar ze in de Superb alle 3 prima zitten. Tot zo ver is de zoektocht nog best lastig, van de vele geimporteerde modellen kan lang niet alles een trekhaak er onder hebben (geen type goedkeuring), vind je er wel 1 is de kans dat ie al weg is voor je goed en wel de kans hebt gehad te kijken en een proefrit te maken.
 

Tommie-boy

Actief lid
Vanmorgen een 3-tal auto's bekeken. 1 daarvan heeft eigenlijk 'te veel' gereden, staat reeds op 110k, ik wil met een andere auto op zijn minst een jaar of 5-6 kunnen doen, uitgaande van +/- 23000 km per jaar.

De 2e heeft een zo op het oog kleine schade:

1000017602.jpg
De dealer zegt dat ze hem kunnen spuiten maar de deuk waarschijnlijk niet uit de wielkast krijgen. Iemand hier wellicht ideeen over?).
De 3e heeft een fractie meer gereden (64k) maar vond de DSG niet fijn schakelen. Tot zo ver kan ik de de stoelen van de sportline beter waarderen dan de standaard stoelen.
 

Duijzer

Donateur
Welkom terug! En succes met je zoektocht. Wat het deukje betreft: ik denk dat ze met 'spuiten' bedoelen dat ze er kleurpoets overheen wrijven. En daarmee wrijf je het deukje niet weg. Als je namelijk gaat spuiten is het helemaal geen probleem om zo'n deukje weg te werken. Uitkloppen of desnoods opvullen. Maar dan moet je dus wel spuiten. En, wat @Rallye schrijft, dat is niet goedkoop op te lossen.
 

EdK

Forumguru
Welkom terug !
En wat betreft dat deukje, l#lkoek dat dit er niet uit te krijgen is !
Maar laat hij je een 1000 eurie korting daarop geven dan los je het zelf toch op bij een schadebedrijf !
Want paar pennen er op lassen en ze trekken het er zo weer uit, dan wat nakloppen en plamuur en verf en jij vind nooit meer terug waar het heeft gezeten...
Maar de opmerking van die dealer is gewoon dat hij dit niet wil laten doen ! Maar kan voor jou mooi onderhandelingspunt zijn mits er geen verdere verborgen schade is !
En heb je geen erge haast met aanschaffen dan even 3 weken wachten en weer terug naar de dealer om te kijken of die er nog staat !
Zo ja dan heb je een leuk startpunt mbt onderhandelen over de prijs !
 

Tommie-boy

Actief lid
Ik denk dat de dealer het niet goedkoop op kan lossen in plaats van niet op kan lossen…..

Wat is je budget trouwens?

Dat was mijn vermoeden ook al. Te veel sklap geklets van de verkoper. Budget ligt in de range van 30-35k.

Welkom terug !
En wat betreft dat deukje, l#lkoek dat dit er niet uit te krijgen is !
Maar laat hij je een 1000 eurie korting daarop geven dan los je het zelf toch op bij een schadebedrijf !
Want paar pennen er op lassen en ze trekken het er zo weer uit, dan wat nakloppen en plamuur en verf en jij vind nooit meer terug waar het heeft gezeten...
Maar de opmerking van die dealer is gewoon dat hij dit niet wil laten doen ! Maar kan voor jou mooi onderhandelingspunt zijn mits er geen verdere verborgen schade is !
En heb je geen erge haast met aanschaffen dan even 3 weken wachten en weer terug naar de dealer om te kijken of die er nog staat !
Zo ja dan heb je een leuk startpunt mbt onderhandelen over de prijs !
Ik weet inmiddels dat er best wat geinteresseerden waren maar dat ze allemaal af zijn gehaakt op de schade. Ik ben inderdaad van plan om hem nog even te laten staan. Mocht er iemand zijn die hem voor mijn neus weggekaapt, er staan er wel meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan