Teruggeef pompje vervangen koppelingspedaal staat laag

Weet niet wat de exacte naam is, maar we hadden af en toe dat het pedaal op de bodem bleef liggen. Garage adviseerde de teruggeef pomp / koppelingscilinder te vervangen. Dat pompje zit aan het koppelingspedaal. Dit is gebeurd. Alleen nu koppelt de auto pas als je het pedaal tot de bodem intrapt en voordien zat het bovenin, je hoefte het pedaal maar lichtjes in te drukken. Volgens de garage kun je niets afstellen. Hij koppelt goed alleen dus onderin. Iemand een idee?
 

hemi24

Forumguru
Intrappen is doorgaans ontkoppelen en Pedaal op laten komen is koppelen...

Als een koppeling pas helemaal bovenin aangrijpt (laatste stuk bij het laten opkomen van het pedaal), is dat een teken dat of de koppelingsplaten versleten zijn, of dat er iets anders mis is, zoals in jouw geval de hoofdcilinder.
Dus, ik denk dat je nu weer een koppeling hebt die functioneerd zoals het hoort en dat het voorheen dus juist niet goed was.
 
Dat klonkt positief, echter als ik een andere octavia test zit de koppeling toch echt bovenaan het pedaal. Die zou dan ook versleten zijn? Ik kan me niet herinneren dat we het oedaal helemaal gebben moeten indrukken voirdien het is echt helemaal onderaan. Ik snap je uitleg en bij oude auto's ken ik het principe maar ik dacht dat het bij moderne auto altijd dezelfse stand bleef? Misschoen moet ik hier dan gelijk vragen hoe de koppeling is bij anderen?
 

Cordoba

Forumguru
Aangrijppunt van de koppeling kan door de zelfstellende functie van de koppeling in combinatie met slijtage wel weer iets omlaag komen, maar als een koppeling versleten is, of ander probleem heeft zit het aangrijppunt altijd bovenin, tot ie op een gegeven moment helemaal geen aangrijpingspunt meer heeft (of niet vrij komt zoals bij kapotte drukgroep).
 
Bovenaan Onderaan