Terugroep/vervanging koppeling O2

Frankie

Actief lid
Mijn auto was vandaag bij de dealer vanwege een koelvloeistof probleem (7 liter in +/- 2,5 mnd).. Dit hebben ze nog niet kunnen maken omdat het onderdeel (lekkende koeler achterop het blok??) niet voorradig was in NL en zelfs in EU. Los van dit alles gaf de dealer aan dat afhankelijk van het fabrikaat koppeling ze deze eventueel moesten wisselen. Ik ben de merken ff vergeten welke oké zou zijn en welke niet, maar ik vroeg me of andere O2 rijders hier ook al van hebben gehoord ?

VEEJAY

Forumguru
*update VW ook*

VW roept Touran’s 2.0 TDI met een zesversnellingsbak terug naar de werkplaats. Er zijn problemen met de koppeling geconstateerd. Bij de modellen met een handgeschakelde zesversnellingsbak moet het tweedelig vliegwiel gecontroleerd worden. Bij de betreffende modellen kan er sprake zijn van een sterke geluidsproductie en beschadiging van de koppeling. In het ergste geval moet de auto aan de kant blijven. De recall betreft in Europa ongeveer 44.000 auto’s van de bouwjaren 2004 en 2005.

VEEJAY

Forumguru
*gaat lekker nu ook audi*

De autoconstructeur Audi roept 73.000 auto's van het model A3 2.0 TDI terug naar de garage. Er is een probleem met de koppeling.
Het gaat om auto's die van midden 2003 tot eind 2004 geproduceerd werden.

Bij het model kunnen problemen met een vliegwiel optreden. De bestuurder zou een luid geruis horen en kan daarna niet meer schakelen.

Twee fabrikanten leveren de vliegwielen aan Audi, maar het probleem ligt alleen bij één van de twee fabrikanten.

Om hoeveel auto's het in België gaat, kan invoerder D'Ieteren niet zeggen. De betrokken eigenaars worden alleszins persoonlijk aangeschreven.

Deje

Lid
Toch leuk om te weten, en nu maar afwachten of ik (we) bij de (on)gelukkigen horen.....
Of we merken het pas als de auto uit de garantie is....
/forum/images/graemlins/crazy.gif

Ik zit nu op 61000 km met mijn O2 en heb momenteel problemen met mijn koppeling. Wanneer mijn motor goed warm is, en ik zit rond de 1900 toeren in de 4e/5e versnelling dan slipt de koppeling als ik vol gas geef. Maandag wordt eea gerepareerd, waarschijnlijk een lekke kering. Lijkt iets anders dan de terugroepactie....

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ceetmppm</font><hr />
Ik rijd automaat en tiptronic. Ben ik dan ( ivm TIPTRONIC)evt ook de klos dmv terugroepen naar SKODA

[/ QUOTE ]

Nee, de Tiptronic heeft een hydraulische koppelomvormer (koppeling) en heeft hier geen last van.

Het is vooral de 2.0 TDI (en opgevoerde 1.9 TDI's) waar de slippende koppeling kan optreden. Dit is te lezen in de verschillende fora. Deze motor produceert zo vreselijk veel koppel dat het ook lastig is een goede koppeling te construeren voor een auto als een O2. Je constructeurs moeten haast een vrachtwagen koppeling gaan monteren in een personenwagen. Niet makkelijk.

Omdat het koppel zo hoog is van de 2.0 TDI heeft men besloten de automaten te voorzien van DSG Techniek met twee droge plaatkoppelingen. De koppelingen brengen in "slippende" modus vrijwel geen vermogen over.

ougie

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Deje</font><hr />

Toch leuk om te weten, en nu maar afwachten of ik (we) bij de (on)gelukkigen horen.....
Of we merken het pas als de auto uit de garantie is....
/forum/images/graemlins/crazy.gif

[/ QUOTE ]

Mag ik mij hierbij aansluiten, in oktober is de garantie afgelopen. Als ik problemen krijg, dan graag voor die tijd. Als alles goed gaat gaan we dit jaar met de caravan richting Slovenie, hij gaat dus nog op z'n donder krijgen. Wat mij betreft mond het een dezer dagen uit op een totale terugroepactie. /forum/images/graemlins/crazy.gif

VEEJAY

Forumguru
nee geen 1 april, ik heb trouwens een reactie binnen 1 dag (!) van mijn dealer:

Is inderdaad een serie waarvan de koppeling gecontroleerd en indien nodig vervangen moet worden.
De berijders/eigenaars van deze Octavia's zijn inmiddels door Skoda benadert.
Heb het net nog even nagekeken of ook uw Octavia hier in valt en dat is niet het geval.

Hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht en mochten er vragen zijn, dan hoor ik dat graag!

Tallguy

Forumguru
Ik was gisteren bij mijn dealer om te vragen hoe het zat met de levering van mijn bestelde O2. Tevens gelijk dit onderwerp van de terugeroepactie aangekaart. Dealer had nog niets gehoord hierover...vreemd.

Mijn O2 is wel geproduceerd en wordt over 1,5 tot 2 weken in NL verwacht. Dus voor eind april hoop ik de eigenaar te zijn!!

VEEJAY

Forumguru
Nou kensei ik neem even aan dat de productiefout er inmiddels wel uit is...

sterkte met het wachten /forum/images/graemlins/winkie.gif

Deje

Lid
Dat soort berichten helpen mij nooit van m´n twijfels af.... Waarom geeft men niet gewoon aan om welke types, uitvoeringen, bouwdatums e.d. het gaat en waarom moeten dit soort berichten altijd via, via vernomen worden...
/forum/images/graemlins/frown.gif
Zijn er inmiddels meerdere forumleden die "terug" geroepen zijn? (al dan niet terecht...)
/forum/images/graemlins/489.gif

VEEJAY

Forumguru
volgens mij hoef je je geen zorgen te maken, MAIL VAN PON:

Naar aanleiding van uw e-mailbericht van 31 maart jl. kunnen wij u berichten dat er op 1 maart jl. een terugroep-actie is gestart voor de Skoda Octavia II met 2.0 TDI-motor binnen een bepaald chassisnummerbereik.

Indien uw Octavia één van de betreffende chassisnummers heeft, bent u reeds door de dealer opgeroepen om uw auto na te laten zien. Indien u geen oproep heeft ontvangen, zal uw Octavia buiten het bereik van deze terugroepactie vallen.

Mocht u verdere vragen hebben hierover, dan verzoeken wij u contact op te nemen met uw Skoda-dealer. Deze kan voor u nagaan, aan de hand van het serviceplan en chassisnummer van uw Octavia, of u voor deze actie in aanmerking komt.

In het vertrouwen u met deze informatie van dienst te zijn, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,
PON MOBIEL

Zoef

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Deje</font><hr />

Dat soort berichten helpen mij nooit van m´n twijfels af.... Waarom geeft men niet gewoon aan om welke types, uitvoeringen, bouwdatums e.d. het gaat en waarom moeten dit soort berichten altijd via, via vernomen worden...
/forum/images/graemlins/frown.gif
Zijn er inmiddels meerdere forumleden die "terug" geroepen zijn? (al dan niet terecht...)
/forum/images/graemlins/489.gif

[/ QUOTE ]
Ik ben niet teruggeroepen via de Skodadealer, maar ik had wel degelijk last van een slippende koppeling. (Octi I 130pk TDI). Ook hiervoor geldt een coulance regeling. Mijn auto heeft nog net geen 100 000 km gelopen en ik hoef slechts 1/3 van de prijs te betalen. Valt gelukkig mee dus. (ca. 200,- euro)

ougie

Forumguru
Oke Zoef en natuurlijk ook Veejay, van dit soort berichten word ik dan weer wat vrolijker /forum/images/graemlins/545.gif

Bovenaan Onderaan