Terugroepactie 1.6 TDI uit 2017

Hallo,

Ik ben benaderd door mijn dealer voor een terugroepactie voor het regelapparaat van mijn Skoda Octavia 1.6 TDI uit 2017. Heb gevraagd wat deze terugroepactie inhoud maar kreeg alleen als reactie dat dit van de importeur afkomstig is.

Heb nu een afspraak staan met als omschrijving van de werkzaamheden "TRA 23AX Crit. 01". Heeft iemand hier al iets van gehoord en wat is de verandering van de software t.o.v. de versie die ik nu heb?

M.vr.gr.,

Eegie

Bedankt voor jullie reactie. Bij het RDW had ik echter zelf al gekeken en deze terugroepactie is een nieuwe van 2020. Volgens het RDW is er voor mijn auto ook geen terugroepactie geregistreerd.

upload_2020-6-11_17-44-15.png
Echter als ik kijk op de website van Skoda (http://recall.skoda-auto.com/004/en-com) dan komt deze dus wel met een terugroepactie maar geeft geen verdere informatie

Canon-Eye

Forumguru
Dan betreft het dus een door de fabrikant geïnitieerde terugroepactie die geen relatie heeft met veiligheid of een ander officieel keuringsaspect. Kan een technische kwestie zijn, bv om garantieclaim te voorkomen door een probleem bij voorbaat te elimineren. Bij de importeur zou te achterhalen moeten zijn wat dit precies behelst.

BartjeB

Senior Member
Ik heb ook een aanvraag gekregen met mijn 1.6 tdi . Zou deze update invloed hebben op een chip tuning?

Bovenaan Onderaan