Terugroepacties Yeti bouwjaar 2010

Captain Hook

Forumguru
Ik zie op het duitse Yeti forum dat er sprake is van twee terugroepacties:
http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-yeti-forum/61252-rückrufaktion-yeti-2010/

1. wegens een defect onderdrukventiel vervormt de brandstoftank en/of de afdekdop van de beluchter is men vergeten te verwijderen waardoor er te veel onderdruk ontstaat.
2. een stukje isolatiemateriaal is 'vergeten' om een kabelboom (van de airco installatie) te beschermen tegen het schuren tegen een metaaldeel aan.
 

Tallguy

Forumguru
Het stuk airco isolatie is bij mijn Yeti al gefixed een paar maanden geleden, maar dat andere is nieuw voor mij.
 

Rosinfield

† In Memoriam
of andere Yeti's wat betreft benzinetank, ging vooralsnog om diesels, dacht ik zo snel te zien. We'll see.
 

Tallguy

Forumguru
er is iig geen terugroepactie voor mijn 1.2 benzine Yeti. Heb dat inmiddels al van de dealer vernomen.
 

EdK

Forumguru
De mijne is zaterdag j.l net terug van de dealer en is ook gedaan en had zelfs de massel dat ik de 2011 antenne erop heb zitten
Stuk korter
 

Claude

Lid
Heb je ook het 2011 reservewiel (extra smal)?

[MODERATORBREAK]Gaarne niet de gehele voorgaande post te quoten. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]
 

EdK

Forumguru
@ Claude: Ik zou in begin een vast reserve wiel nemen maar nadat ik hoorde dat dit ruimte ging kosten in mijn kofferbakruimte (vloer hoger ) heb ik besloten om het spuitbussie met compressor te nemen.
Met me verzekering ophaalservice en het skoda ophaalgebeuren en veel vrienden door het land heb ik besloten om voor nederland dus dit te gebruiken en voor reizen over de grens afhankelijk van het seizoen een winter of zomerband als reserve band mee te nemen dan !
Hierdoor lever ik in het dagelijks gebruik geen ruimte in !
 

Multi1100

Actief lid
Hier idem dito, moet het FM van die set nog eens lezen...je zal zien dat als het gebeurt het donker is, koud en regent...
 

wimv

Actief lid
Heb vanmiddag even contact opgenomen met m'n dealer ivm de terugroep perikelen. Ze keken even op kenteken/chassisnummer en voor mijn Yeti was er niets aan de hand. Model 2011 ??
 

Monteurtje

Forumguru
Dat van die kabelboom is niet echt een terugroepactie. De berijders worden niet actief benaderd. Zodra je een Yeti in de werkplaats krijgt moet je even controleren of die erin valt. Zo zijn er wel meer actie. Dat noemen ze werkplaatsacties.
 

clapton

Senior Member
Zojuist mijn Yeti opgehaald bij de dealer, wist dat er een recall zou worden uitgevoerd aan de distributie en een embleem werd vervangen op mijn verzoek.
Er bleken echter drie recalls uitgevoerd door de dealer, één daarvan was de distributie en één was het stukje bescherming aan een kabel o.i.d.
De derde actie kon de receptionist mij niet uitleggen en we namen aan dat het om een software-update was. Ik heb al wat zitten spitten op internet maar ik kan niet achterhalen wat nu exact uitgevoerd is.
Voor de geïnteresseerde op de factuur staat onder "recall 15D9)

15355599 recall 15d9
23302499 recall 23k5
24702599 recall 24l2
66515500 merkembleem achterzijde vervangen
03F198158 REP.SATZ
03F109210D GEHAUSE
5L0853621 MEL SKODA EMBLEEM (duidelijk :tongue:)
03L198118

Voor dat ik de wagen bracht had ik buiten het embleem geen opgemerkte klachten, toen ik de wagen mee kon nemen kreeg ik een EPC melding.
De auto kon meteen weer terug aan de computer en na een proefrit door een monteur was de melding verdwenen.

Ik had gevraagd de corner lights en regensensor te activeren, dit zou uitgevoerd worden "indien mogelijk", waarschijnlijk is dat niet gelukt want tijdens
de drukke terugreis kon ik daar niets van merken. Morgen even beter checken. Door die drukte kon ik ook geen merkbare verschillen merken in het rijgedrag hij deed het als vanouds 'perfect :xyxthumbs:'.
 
Ik had gevraagd de corner lights en regensensor te activeren, dit zou uitgevoerd worden "indien mogelijk", waarschijnlijk is dat niet gelukt want tijdens
de drukke terugreis kon ik daar niets van merken. Morgen even beter checken. Door die drukte kon ik ook geen merkbare verschillen merken in het rijgedrag hij deed het als vanouds 'perfect :xyxthumbs:'.

Voor de regensensor moet de ruitenwisser in de intervalstand staan. UIT is namelijk gewoon UIT voor de regensensor. Met de minischakelaar voor de intervalsnelheid stel je de gevoeligheid in van de sensor.

De cornerlights werken in principe alleen als je licht aan staat (ervan uitgaande dat de schakelaar op AUTO staat). Mij is trouwens laatst wel een verschil opgevallen. Sommige auto's hebben dan een cornerlight dat aangaat bij het richtingaangeven en / of het draaien van de voorbanden. Enkele modellen hebben het alleen als je met de voorbanden draait. De laatste categorie is meestal via VCDS ingesteld, de eerste categorie via de garage. Kennelijk wordt daar ergens een bitje extra gezet.
 

Monteurtje

Forumguru
23k5 zijn trillingdempers op brandstof leiding. Geen spannende dingen

Maar je hebt een tsi. Dus die actie is op jou auto niet van toepassing. Alleen bepaalde dieselmotoren.
 

clapton

Senior Member
@sodela Ik ben momenteel niet in Nederland, zodra ik terug ben ga ik e.e.a. Proberen. Vooral sturen met ingeschakelde knipperlichten lijkt me mogelijk.
@monteurtje Modificatie is dan wel voor een diesel, maar hij staat toch echt op de rekening. Als de recall is uitgevoerd dan schaadt dat in iedergeval niet.
 

Vdub

Actief lid
Mn pa moet terug voor de ketting, die ratelt smorgens als een bezetene bij het starten.. de Yeti 1.2TSI H6 bevalt verder overigens uitermate goed, gemiddeld verbruik ligt op ruim 15km/l

De enige storende zaken vooralsnog is het met regelmaat haperende/zwaar draaiende bestuurdersdeurslot, is al een nieuwe in gekomen onder garantie.. probleem is er inmiddels weer...
 

hemi24

Forumguru
De enige storende zaken vooralsnog is het met regelmaat haperende/zwaar draaiende bestuurdersdeurslot, is al een nieuwe in gekomen onder garantie.. probleem is er inmiddels weer...

Zijn er tegenwoordig nog mensen die een sleutel in een deurslot (moeten) stoppen van een nieuwe auto?!?
 
Bovenaan Onderaan