wat betreft dat elektrisch rijden moeten er tussen de oren van velen een schakelaar omgezet worden.
Ik rij in twee wagens. Zakelijk een Caddy en Prive de Yeti
En als ik op jaarbasis kijk met de Yeti , dan kan ik rustig zeggen dat ik met een volle acculading op een paar ritten per jaar na gemakkelijk weg kom.
En die paar ritten per jaar dat ik het niet red zal ik dus moeten rekenen / bekijken hoe ik dit wel zou kunnen redden.
En dat zou dan wat meer tussenstops zijn tijdens de rit.
Als ik het zakelijk bekijk met de Caddy dan had ik afgelopen vrijdag het niet met één acculading gered.
Ging vanuit omgeving A'dam in één ruk door naar Luxemburg voor een storing op een camping aldaar.
Afstand was een 350Km maw moet net gaan op een lading, daar ben ik een 3 uur bezig geweest met de storing, dus met snelladen konden de accu's weer redelijk vol geweest zijn.
Vanuit Luxemburg terug gereden naar een storing / naloopwerk in Maastricht, ook daar ben ik een 2 uur zoet geweest en had de Caddy weer 2 uur kunnen laden.
En hierna ben ik weer naar 020 gebied gereden om daarna in de Yeti te stappen en weer naar home sweet home te gaan
In het geval van de Caddy als boven beschreven , zou het theoretisch moeten lukken .... in de praktijk zal het niet gaan vermoed ik zo.
Maw dan is een brandstofmotor toch prettiger om te hebben.
Maar ook met de Caddy zijn de gemiddelde ritten op een dag rond de 400Km en met een 8 uur werk er tussen heb ik zat mogelijkheden om te laden voor ik weer terug moet.
Maar als je in de gemiddelde woonwijk kijkt en het aantal gereden Km van de mensen aldaar op prive basis met een prive wagen , dan denk ik dat een 95% van die mensen meer dan genoeg hebben aan een volle acculading.
En mocht dan bij die 95% van de mensen het niet genoeg hebben van de lading tijdens de vakantie , dan zijn er genoeg alternatieven.
BV ruilen met familie lid die wel brandstofwagen heeft, of huren van een wagen voor 3 a 4 weken, vliegtuig vakantie met elektrische huurwagen.
Of gewoon er vanuit gaan dat als je je voordeur van de woning dichttrekt je vakantie begint en niet in één ruk van A naar B te gaan, maar er meerdere dagen voor uit trekken.
Want het gebied dat je doorkruist is vaak nog mooier dan waar je 3 weken zit te hangen op een tuinstoel met een krat bier naast je.
Maw elektrisch rijden is anders leren denken en 100 jaar fossiele brandstof motoren uit die grijze massa tussen de oren zien te verdrijven !!
En ja, dat geld ook voor mij net zo goed...