Test Duitse Autobild: And the winner is.....

lugolux78

Donateur
Tja dat is natuurlijk logisch. Als je de 18" BusinessElegance binnenrijdt dan is de prijs aan de te hoge kant lijkt mij

haggard

Senior Member
In Duitsland zegt men: sieht gut aus aber bringt nix... En daar ben ik het wel mee eens.... Waarom moet er bijvoorbeeld om de kilometerteller van een golf een verchroomt randje zitten.... Ziet er mooi uit, maar 's avond is de reflectie van de straatverlichting op deze sierlijkst in mijn ogen erg irritant... Bepalen chroomlijstjes tegenwoordig de kwaliteit van een auto? Tja...

Hmm drie hele mooie auto's. Ik vind de Seat er wel erg strak uitzien, maar ook de VW en de Skoda zijn mooi. Hier zou het denk ik toch gaan om persoonlijke smaak of misschien toch het gevoel in een "betere auto" te rijden als je voor de VW zou kiezen? Ik weet het niet hoor...

hpolie

Senior Member
Dit is weer eens een mooie verkoop truc. Het moeder concern VW blijft toch wel goed verkopen, dus nu gaan ze de Octavia maar eens extra promoten, is natuurlijk een prachtige auto voor die prijs. Maar zo blijft op het eind van de rit de winst toch voor VW zeer gunstig.

Laatst bewerkt:

Skodatek1

Forumguru
De O3 schreeuwt om een verlaging, Seat en de Golf staan niet zo hoog op hun poten als de Skoda.
Desondanks mijn keuze zou sowieso de O3 zijn MET verlaging en 18 of 19 inch!

MaRco2

Forumguru
In Duitsland zegt men: sieht gut aus aber bringt nix... En daar ben ik het wel mee eens.... Waarom moet er bijvoorbeeld om de kilometerteller van een golf een verchroomt randje zitten.... Ziet er mooi uit, maar 's avond is de reflectie van de straatverlichting op deze sierlijkst in mijn ogen erg irritant... Bepalen chroomlijstjes tegenwoordig de kwaliteit van een auto? Tja...

Zit bij de Octavia ook.:)

Tom RS

Forumguru
Seat is in mijn ogen een zwaar onderschat merk. De afwerking is wat minder maar voor de rest echt een topauto. Ik heb er vier jaar in gereden zonder ook maar 1 klacht, ik hoop dat ik dat binnen vier jaar ook van de Octi kan zeggen.

Bakkertje

Forumguru
ach ja, volgens mij komt het, zoals zo vaak, op ratio vs gevoel. Als ik de drie combi's (uit de test welteverstaan) zo op een rij zie, vind ik persoonlijk de Golf het mooist. Een combinatie van elegant en sportief, met de juiste verhoudingen. Daarentegen biedt de Octavia meer ruimte en meer waar voor z'n geld.

Kortom als de volgende een Octavia wordt, dan gaat ie met Eibach veren naar de grond en komt er een chromen lijst om de ramen. Voor het prijsverschil met de Golf doe er dan nog maar een pano dak bij en ik ben klaar.. En dan maar geen elektronische handrem :-P

De Leon heeft mij nooit echt kunnen beroeren, van buiten zeker een mooie auto (misschien wel de mooiste van de drie), maar van binnen is er geen klik en dat is toc hde plek waar ik het meeste zit.

Bovenaan Onderaan