Test Fabia GL in Autozine

peperskoda

Forumguru
Onderstaand de conclusie van een test van Autozine over de GL:

Conclusie

Hoe voordelig is de "Skoda Fabia Combi 1.2 TDi Greenline"? Vooralsnog is de auto vrijgesteld van BPM, daarom is deze diesel bijna even voordelig in aanschaf als een zuinige benzineauto. Ondanks de lage prijs is de uitrusting compleet en de afwerkingskwaliteit prima. Het grote voordeel van de Fabia Combi is uiteraard de forse binnenruimte, terwijl de meeste andere zuinige auto's ook zuinig zijn met ruimte.

Het voordeel beperkt zich echter niet tot de aanschaf. Dankzij de minimale uitstoot is de Fabia Greenline vrijgesteld van wegenbelasting. Zakelijke rijders betalen slechts 14% bijtelling over de Greenline. Het verbruik is sterk afhankelijk van de rijstijl. Wie de kleine dieselmotor hard laat werken, verbruikt 5 liter per 100 km (1 op 20). Wie inzet op maximaal besparen, verbruikt zo'n 3 liter per 100 km (1 op 33).

Daarmee maakt Skoda alle beloften waar. De Fabia Greenline biedt niet alleen meer auto voor minder geld, maar rijdt ook nog eens meer kilometers met minder brandstof.
mail pdf print
Info
Deze auto leasen?
Dat kan vanaf:

€ 255,- per maand
DirectLease

Deze auto verzekeren?
Dat kan vanaf:

€ 24,- per maand
Verzekeruzelf

Prijzen

Fabia Combi 1.2 TDI Greenline:
€ 15.990,-

Prijs instapmodel:
€ 10.890,-

Prijslijst

Plus en min
plus

* Ruim
* Zeer zuinig
* Voordelig in aanschaf en gebruik

min

* Matige prestaties
* Luidruchtige dieselmotor
* Onhandige procedure opklappen achterbank


Tevredenheidscijfer volgens bezitters
Rij-eigenschappen
7,4

Betrouwbaarheid
8,5

Dealer
8,4

Stem zelf

Ook getest

* Fabia Combi 1.6 16v Elegance
* Fabia Combi 1.4 TDI Greenline
* Fabia

Zie ook

* Fiat Punto Evo
* Volkswagen Polo BlueMotion
* Seat Ibiza ST
* Ford Fiesta EcoNetic

Soortgelijk


nieuwsoverzicht | nieuwsbrief | top-100 | agenda | intro kalender | contact
Tekst en uitgave copyright © Autozine 2010
 

Noord26

Forumguru
Ik kan mijzelf niet vinden in het minpunt dat het een luidruchtige motor is. Hij is zelfs een stuk stiller als de voorloper, 1.4 TDI. De Golf van vrienden (1.9 TDI, 90pk) is een stuk roemoeriger. Alleen bij een koude start heb je te maken met een echte dieselroffel, dat weer wel. Maar het verdwijnt al snel.

Ik lees ook dat hij bij Autozine op eco-banden zou staan, maar de standaard Continentals of Dunlops waarop hij in NL afgeleverd wordt zijn dat echt niet hoor..

Leuk detail: de ook geteste Ecomotive en Bluemotion (met dezelfde motor) waren duidelijk rumoeriger. De Skoda had 10.000km gelopen en de anderen waren hagelnieuw. Dat klinkt als muziek natuurlijk voor degenen die er nog niet veel mee hebben gereden. Quote: "De goed ingereden Fabia presteert merkbaar met meer gemak dan andere testauto'smet dezelfde motor in nieuwstaat."
 

Noord26

Forumguru
Autozine hebben altijd uitgebreide en correcte tests is uit het verleden bekleden. Daarom vraag ik toch om uw opmerking te onderbouwen. Hier kan niemand namelijk iets mee.
 
Bovenaan Onderaan