</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />
ik vind het alleen jammer dat Autovisie altijd het begrip stuurmansauto centraal zet. De rest doet er niet toe, althans zo lijkt het. Maar in real life zijn zaken als ergonomie, ruimte, kwaliteit, uitrusting minstens net zo belangrijk. En dat een auto hard een bocht omgaat, ach......in het woon-werkverkeer is daar echt nooit gelegenheid voor.
[/ QUOTE ]
In een test van sportieve middenklassers als de SEAT Leon FR, de Skoda Octavia RS en de Golf GT lijkt het me logisch dat je, als tester, voor de beste stuurmansauto gaat. Bovendien: een goede stuurmansauto houdt wat mij betreft meer in dan hard de bocht om, waar ook in het woon werkverkeer overigens nog wel gelegenheid voor is als je op de juiste plek gaat wonen. Ruimte, ergonomie etc. kun je denk ik zelf beter beoordelen dan het begrip "een goede stuurmansauto", waarbij ik graag afga op de mening van professionals van Autovisie. Uit mijn eigen keus blijkt dat ook ik niet alle belang hecht aan "een goede stuurmansauto"; ik heb een RS besteld.
Juist Autovisie test, zonder naar mijn mening arrogant te worden, wat sportievere auto's, die inderdaad vaak iets duurder zijn (hoewel in deze uitgave ook de FIAT Panda 100hp getest wordt). Dat zijn ook de auto's waar ik graag naar kijk en over lees. Toch komen ook de Kia's en Hyundais langs.
Kortom: wat mij betreft heeft de Autovisie goede mix gevonden tussen droom en werkelijkheid. Autoweek en Autokampioen bijvoorbeeld vind ik oneindig saai.