testrit...

Ronimo

Nieuw lid
Vandaag andere dealer binnen gesprongen en nogmaals info gevraagd...
Bij garage Thuy in Deurne eindelijk een degelijke uitleg gekregen waarvoor dank aan de heer Seutendael.
Niet direct de raad gekregen om de zwaarste(1.9TDI)te nemen.
Is helemaal niet nodig!
Ik heb een testrit gedaan met de 1.4 TDI(80PK)en was aangenaam verrast.
Even wennen aan het driepitter geluid maar het is uiteindelijk toch wel een leuke knor.
De motor trekt soepel van uit de lage toeren en is best vlot.
De algemene indruk van degelijkheid is er alom.
Je waant je in een duurdere klasse.
Het geluid valt reuze mee en ik heb nu niet echt de indruk dat er veel windgeruis is zoals er vele menen te verklaren.
Versnellingsbak schakelt zalig en de remmen zijn zeer goed doseerbaar.
Met ander woorden...
Mijn volgende zal een Combi 1.4 TDI worden.
Ambiente of Elegance daar twijfel ik nog over.:crazy:
Greetz
Ron

van_der_P

Senior Member
Ik weet niet wat je aanspreekt in de Elegance, maar je kunt ook kiezen voor de ambiente plus wat extra's die je perse hebben wil. Dan ben je goedkoper uit. Van de ander kant brengt een Elegance bij inruil wat meer op, door dat die wat completer is.
Keuze zal niet eenvoudig zijn.

ajuin

Nieuw lid
Vandaag andere dealer binnen gesprongen en nogmaals info gevraagd...
Bij garage Thuy in Deurne eindelijk een degelijke uitleg gekregen waarvoor dank aan de heer Seutendael.
Niet direct de raad gekregen om de zwaarste(1.9TDI)te nemen.
Is helemaal niet nodig!
Ik heb een testrit gedaan met de 1.4 TDI(80PK)en was aangenaam verrast.
Even wennen aan het driepitter geluid maar het is uiteindelijk toch wel een leuke knor.
De motor trekt soepel van uit de lage toeren en is best vlot.
De algemene indruk van degelijkheid is er alom.
Je waant je in een duurdere klasse.
Het geluid valt reuze mee en ik heb nu niet echt de indruk dat er veel windgeruis is zoals er vele menen te verklaren.
Versnellingsbak schakelt zalig en de remmen zijn zeer goed doseerbaar.
Met ander woorden...
Mijn volgende zal een Combi 1.4 TDI worden.
Ambiente of Elegance daar twijfel ik nog over.:crazy:
Greetz
Ron

Goede kerel he, die man... en prima garage. Ze blijven er realistisch ook, niet meteen het duurste of zo aanraden. Ook bij mij was er twijfel tussen een 70pk, 80pk en de 1.9TDI. Ze raden de 70pk aan, en laten die ook testrijden, en dan begrijp je meestal ook wel waarom. 10pk maakt het niet, en heb je die 1.9 echt nodig, als die 70pk al zo lekker rijdt? Enkel heb je maar drie cils, maar dan zit meer in het hoofd van de mensen.

Welke versie? Kijk naar de prijs, misschien kn je besparen op motortype, en kan je dan voor de elegance gaan. Kijk wat je wil van bekleding, uitrusting, etc., en laat dat beslissen.

Bovenaan Onderaan