the new ABT Touareg

Hetzer

Forumguru
Wat vinden we van dat monster van 2.5 ton!!!!!!!!!!



One for all conditions – the new ABT Touareg

2mw8hv5.jpg


Those who want their car to have it all choose the Touareg. This car is not just a real off-roader, but also looks confident and superior on the road. All the more so if the SUV has been tuned by ABT Sportsline. The Bavarian company has also refined the latest version of this a special automobile without diluting its character. “More power wouldn’t hurt with a car as diverse as this, but it was important for us that the tuning suited the characteristics of the Touareg", explains Christian Abt. The General Manager, who is responsible for technical development at ABT, knows what buyers of a premium vehicle expect: “Since its launch in 2002 the Touareg has been a huge success for us. We have systematically worked on our interpretation of the SUV since then, whereby it is clear, in our opinion, that there should be special emphasis on sport.”

2816ikm.jpg


Because a 2.5 tonne car needs powerful engines, ABT Sportsline offers performance improvements that make the great car from Wolfsburg seem even more superior: more horsepower and more torque – the ABT Touareg is a mountaineer, a workaholic, an elegant glider, a fast touring car and an agile XXL sports car all in one: with the 3.0 TDI, ABT POWER provides 282 HP (207 kW) compared to the series standard 240 HP (177 kW). The ABT POWER S technology even makes 310 HP (228 kW) available, while the torque is increased from 550 Nm to 580 Nm or 610 Nm. For the silky-smooth V8 turbo diesel with its 4.2 litre cubic capacity, 385 HP or 283 kW (series standard: 340 HP / 250 kW) and a torque of 870 Nm (series standard: 800 Nm) are available.

The impression that the ABT Touareg is a formidably dominant automobile, which comes across as elegant and dominant, is further underlined by the designer wheels ABT BR and CR. Both alloys are available in different sizes up to a powerful 22 inch version. It goes without saying that ABT also offers combinations with high-performance tyres, where the performance and the load index agree. Both the BR and CR wheels underline the contours of the Touareg and harmonise with the bodywork elements, which ABT has developed for the premium SUV: the sporty front grill and rear wing blend well into the vehicle’s design and the incorporation of the rear apron and the 4-pipe exhaust unit show exactly where the classy Touareg comes from.

The new ABT Touareg – dates and facts

ABT ENGINE TECHNOLOGY

Engine: 3.0 TDI, 2967 ccm, V6
Performance tuning: ABT POWER
Performance: 282 PS/207 kW (standard: 240 PS/177 kW)

Engine: 3.0 TDI, 2967 ccm, V6
Performance tuning: ABT POWER S
Performance: 310 PS/228 kW (standard: 240 PS/177 kW)

Engine: 4.2 TDI, 4134 ccm, V8
Performance tuning: ABT POWER
Performance: 385 PS/283 kW (standard: 340 PS/250 kW)

ABT AERODYNAMICS
ABT front grille
ABT rear spoiler
ABT rear skirt

ABT EXHAUST SYSTEM
ABT 4-pipe-exhaust-system

ABT SPORTS WHEEL TECHNOLOGY
ABT BR and CR up to 22 inch






bron, abt-sportsline
 

Constant

Erelid
Wat mij betreft worden alle SUV's voorzien van een snelheidsbegrenzer. En tellen overtredingen dubbel, want bij ongelukken komt een SUV driedubbelhard aan.
 

hemi24

Forumguru
Over het algemeen heb ik minder problemen met de SUV's: die hebben over het algemeen een goed stel remmen. Ik zou liever een snelheidsbegrenzer op de koeriersbusjes zien, en een ieder die wel eens geremd heeft met een volle Ducato is het waarschijnlijk met me eens!

Zo'n ABT mastodont is natuurlijk wel een über SUV! En ik wil geloof ik ook helemaal niet weten wat één zo'n bandje kost als deze "op" zijn!!!
 

MarcoO2

Forumguru
ik zie overigens nu (pas) dat dit ding alleen met TDI's wordt geleverd. Jammer! Alhoewel een diesel uit deze categorie nou ook niet bepaald een straf is! :grin:
 

Constant

Erelid
TDI's rijden vrijwel net zo sportief als benzinemotoren. Ik zou al die paardekrachten liever in een Octavia zijn.
 

Multi1100

Actief lid
Mooie kar! En remmen hoef je volgens mij je geen zorgen over te maken? Denk dat ie een kortere remweg heeft dan de meeste "consumer" auto's...
Ongelukken liggen meestal niet aan de auto...
 

Captain Hook

Forumguru
Zoals Ed al zei:
Mooi stuk duitse automobieltechniek. Leuk om te laten zien wat er allemaal mogelijk is.
Zowel acceleratie als deceleratie is dik in orde. Ondanks de enorme massa staat dit vehikel eerder stil dan een simpel daciaatje... :winkie:

In de praktijk; een onhandelbaar monster wat je nergens kwijt kunt en wat veel jaloerse blikken aantrekt.
Zelfs voor het rijden van krappe bergpassen is deze bak al weer te groot, te breed, te fors. En o wee als je eenmaal gaat glijden, dan breng je 2,5 ton niet zomaar tot stilstand...

Jaren geleden hebben ze ooit eens een aantal 4WD auto's getest op een besneeuwde bergpas. Maar de Fiat Panda 4x4 kwam daar beter doorheen en vanaf dan auto's die tien keer zo duur waren... :grin:
 
Bovenaan Onderaan