Themisto velgen schade

tjokie

Actief lid
Bij de wissel naar zomerbanden zijn mijn Themisto's beschadigd. En niet 1 of 2, nee gewoon alle 4. Heb krassen over de randen van mijn velgen lopen van de montage machine... Betreffende bandenboer is zich nu aan het beraden op een oplossing.

Nu is mijn vraag: Volgens mij zijn Themisto's gepolijst of niet? Volgens mij in ieder geval de buitenkant waarna er een blanke laklaag op is gezet. Maar wil dit graag even laten bevestigen door iemand. De dealer wist het ook niet zeker...

Voorstel van de bandenboer is trouwens op ze te laten spot repairen, maar ik denk dat dat niet gaat werken aangezien de buitenzijde gepolijst is.

Iemand eventueel nog een alternatief of ervaringen hiermee?

CDK

Forumguru
Spot repair moet je niet doen hoor! Dat blijft niet lang mooi! Volgende keer banden wisselen en je hebt sowieso weer schade!
Themisto's zijn inderdaad gepolijst en daar overheen zit blanke lak, als een gedeelte daarvan eenmaal los zit dan gaat het steeds verder, als je er niets aan doet gaat je velg oxideren.
Je krijgt ze ook nooit meer zoals ze waren, de opties zijn stralen en spuiten of stralen en poedercoaten.
Geschatte kosten tussen de 400 en 500 voor coaten....

Skodatek1

Forumguru
Bij zo een mooie velg had ik toch echt wel een aparte winterset genomen hoor?

Dan hoef je de Themistos niet zo vaak van banden te laten wisselen ;)

tjokie

Actief lid
Hi Corné, thanks voor je reactie. Ik ben ook geen fan van spot repair. En zeker niet als ik dan hoor dat ze wel even een bedrijfje bellen die dat komen doen. De krassen zitten nu in de blanke lak. Zal straks eens wat foto's uploaden. Echt bizar...

• Leuk
Waarderingen: CDK

tjokie

Actief lid
Bij zo een mooie velg had ik toch echt wel een aparte winterset genomen hoor?

Dan hoef je de Themistos niet zo vaak van banden te laten wisselen ;)

Ja, achteraf... Tot nu toe is het goed gegaan, maar ik ben gewisseld van vestiging omdat ik anders nog twee weken moest wachten...

s-line

Forumguru
Je kan ze ook weer laten afdraaien en blanke poeder coating erop! Maar het wordt nooit meer zo mooi als orgineel maar als je een goed bedrijf hebt is het mogelijk dat het best oke er uit komt te zien.

Der Einser

Forumguru
Precies wat @s-line zegt. Als ze echt zo beschadigd zijn over de randen dan moeten ze toch echt afgedraaid en opnieuw in de blanke lak gezet worden.
Zorg wel dat je dit bij een gerenomeerd bedrijf laat doen, want dit vergt expertise.
Spot repair is echt geen optie bij velgen, die krijgen het veel te zwaar verduren.
Als je dit doet zit je over een paar maanden weer met hetzelfde lelijke krassen probleem.

tjokie

Actief lid
Hmmmmm... Dan is het misschien nog wel goedkoper om me een nieuwe set aan te bieden. Die gaan in Duitsland nu voor +/- € 700,00.

CDK

Forumguru
Als je exact wil wat je nu hebt (maar dan zonder schade uiteraard) is nieuw de enige optie, ga je accoord met stralen-spuiten / poedercoaten in 1 kleur dan ben je goedkoper uit als met nieuwe..., je kan natuurlijk ook nieuwe eisen en je oude set voor de winter gaan gebruiken en zelf bijwerken of plastidippen ;)

Der Einser

Forumguru
Misschien zijn die banden wel al bijna op / snel aan vervanging toe.... @Corné de Kluijver :mad:
Of misschien denkt hij al langer na over een mooie set 19" :pieker:
Helemaal als hij al die mooie Skoda's met 19" en 20" ziet op de meeting :thumbsup:

Per slot van rekening moet de velgen/bandenboer nu met een oplossing komen voor zijn probleem. Dus misschien meteen maar goed aanpakken :D

Hoewel de bandenboer natuurlijk de zo goedkoop mogelijke oplossing zoekt!:wavecry:

tjokie

Actief lid
Het gaat hier om een leaseauto trouwens. 18 inch kreeg ik er nog net doorheen met bestellen. :D
De zomerbanden (Pilot Sport 3) zijn er net nieuw opgegaan, dus switchen naar 19 inch gaat helaas niet. Ik ben al een set nieuwe Themisto's tegengekomen voor € 720,00 via een Duitse Skoda dealer, dus er is hoop.

Nog steeds geen reactie vanuit de bandenboer, heb gisteren ook een officiele klacht ingediend via de site.

Ben nu de foto's aan het uploaden...

Joske

Forumguru
echt vreselijk! :sterretjes:

was dat een jobstudent ofzo? je gaat me toch niet vertellen dat het de eerste keer is dat ze banden om een LM velg leggen é..

Bovenaan Onderaan