Thermostaat waar zit je?

Ik wil de thermostaat vervangen maar ik kan hem niet vinden. Misschien is die er door de vorige eigenaar uitgehaald? Zit die normaal rechts bij het luchtfilter onder de vacuumpomp of links onder de inspuitpomp. Plaatjes van een tdi genoeg maar van een sdi vind ik niks.
Fabia 1 2004 combi sdi.

Ted

Forumguru
Onder de vacuum pomp, dwars op de kop, deksel gekoppeld aan een waterslang, even de dikke luchtfilterslang los nemer met filterkast, 2x M6 boutjes meen ik. Is goed te doen, heb een febi (bogijn.nl) genomen en doet het goed. Circa 12 euro of zo! Vergeet niet de rubberpakking te vernieuwen.

Gewoon action rode koelvloeistof 12 gebruiken van 2 euro!

EdK

Forumguru
In downloads op skodaforum.eu zijn redelijk wat handleidingen van de Fab 1 te downloaden
Ben er 99% zeker van dat met één van die downloads jij je thermostaat gaat vinden.

Om te kunnen downloaden zul je je alleen wel moeten aanmelden en je voorstellen om vrijgave te krijgen tot een download..

De thermostaat bleek toch onder de dynamo te zitten. Lekker frotten om erbij te komen zeg. Ik heb uiteindelijk de dynamo maar even weggehaald, toen was het klusje zo geklaard. De motor komt weer op temperatuur.
Ik kwam nog wat tegen, de koelvin zat vast in een aircoslang. Bizar. De koelvin getest door de tempsensor in de radiateur door te verbinden. Helaas die was overleden. Ik heb de koelvin eruit gehaald en getest met rechtstreeks stroom erop te zetten maar helaas. Ik heb een nieuwe besteld en erin gezet. Eind goed al goed zeg maar. Samen met de nieuwe banden, ruitenwissers, kachelweerstand en radio kan ik voorlopig weer kilometers maken.

Ted

Forumguru
Klopt ben abuis geweest en heb de temperatuursensor locatie aangeduid! Alhoewel ik de generator heb laten zitten. In de bijlage zie je de locatie waarbij ik de fout in ging. Het is tenslotte 8 jaar geleden, sorry!!

Bijlagen

• Fabia SDI 1.9 Thermostaat ASY.PNG
    Fabia SDI 1.9 Thermostaat ASY.PNG
    75,1 KB · Weergaven: 22
Bovenaan Onderaan