thermostaat zetelverwarming

cometoluc

Nieuw lid
Hallo, de zetelverwarming langs de bestuurderskant gaat niet meer, de andere zetel wel, we hebben de relais al verplaatst maar de bestuurderskant blijft koud. als de regelaar rechts aangezet wordt hoort men de relais klicken maar bij de regelaar links gebeurd er niets. Ik vermoed dat er een thermostaat in de zetel ergens moet zitten die defect is, het probleem is zich beginnen stellen na het cleanen van mijn pasagierszetel met vloeistof. Heeft iemand een idee waar deze juist zit en hoe ik die kan demonteren aub?

het gaat over een Skoda Octavia I SLX TDI bouwjaar 1998

cometoluc

Nieuw lid
dat was wel het eerste waar naar gekeken is. Er is ook geen aparte zekering per zetel. Alle zekeringen zijn in orde

guitar_billy

Senior Member

cometoluc

Nieuw lid
Hallo, het lijkt wel geweldig veel werk om die verwarming terug te maken. Is er iemand op dit forum die een idee heeft waar ik in Belgie aan een tweedehandse bestuurderszetel kan geraken met zetelverwarming. Ik heb hier al wat dealers afgebeld maar vindt er geen.

Antera

Donateur
je zetel moet los en de stoel uit elkaar. er zitten stekkers tussen die misschien zijn los gekomen tussen de zitting en de leuning. Helaas kan ik niet precies terug vinden waar zich deze bevind.
ook kan het zijn dat de stekker verbinding tussen leuning en zitting los is geschoten zover ik weet is dit een complete lus en als een van de twee kapot is of de stekker los ligt werkt de complete verwarming van de betreffende zetel niet.

hier het schema waar je dit kan zien. Het kan dus je zitting of je leuning zijn of de stekker

Ronnie

Forumguru
Je kunt natuurlijk met een multimeter even de aansluitdraden aan de stoelzijde doormeten, weet je meteen of het wel de stoel is welke defect is......

Antera

Donateur
dat kan zeker ook meet je geen weerstand dan is dat deel kapot. heb helaas geen meetwaardes waaraan deze zouden moeten voldoen maar vanuit de stekker meten moet het goed komen

Bovenaan Onderaan