Welkom
@pavaha zou je je ook voor willen stellen in het daarvoor bestemde forumdeel, dat helpt over het algemeen ook om een beter antwoord te krijgen op vragen.
(andere leden investeren nu eenmaal eerder tijd en moeite in iemand die zelf ook iets meer moeite doet)
Wat je vraag over thuiskomertje betreft: Bij de huidige generaties wordt volgens mij geen thuiskomertje meer geleverd, maar óf een 'plakset' óf een volwaardig reservewiel. Mijn suggestie is dan ook om sloperijen te benaderen met je vraag, waarbij je in gedachten moet houden dat de grotere modellen van de Vag-groep in principe dezelfde velgen gebruiken. (let wel op de steek: bij o.a. de Octavia I, de eerste Seat Leon, oude Golfjes en Passat's vind je steek 5x100 in plaats van de 5x112 die je nodig hebt). Maar je kunt als donoren voor een passend thuiskomertje zoeken bij: Seat Leon, Seat Toledo Seat Altea, Seat Exeo, mogelijk de Seat Alhambra, de Skoda Octavia, Skoda Superb, Skoda Yeti, VW Golf, VW Passat, VW Touran en er zullen er best nog een paar ontbreken in mijn lijstje, maar hier moet je toch mee uit de voeten kunnen.