Thule of skoda oem dragers

haassie

Forumguru
Wil een paar andere dakdragers kopen omdat de drager van mn vorige superb niet lekker sluiten om de dakrails.

Twijfel tussen skoda oem dragers, omdat deze 100% voor de betreffende rails gemaakt zijn, en eenvoudige montage. De drager zelf ziet er niet aerodynamisch uit. Ander optie is evo wingbar van thule geen ervaring mee maar zien er wel gestroomlijnd uit… en dus stiller lijkt me.

Iemand tips?
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben al 40+ jaar van "kamp Thule", dus niet echt objectief. Maar betere spullen heb ik nog niet gevonden. Bovendien wil ik altijd dragers hebben die zijwaarts "door de pootjes heen" uitsteken. Dit in verband met het makkelijker vastsjorren van mijn kajak.

Daarnaast overleeft zo'n set in principe je auto en mocht de volgende een heel andere worden, dan kun je vaak toe met een andere set pootjes om 'm weer passend te krijgen.
 

haassie

Forumguru
ik heb nu een set universele dragers die prima op de vorige superb 2 pasten, echter lijken de nieuwe dakrails iets dunner, waardoor er een mooi gaatje ontstaat wat als fluit werkt. Zitten muurvast wanneer gemonteerd dus dat is nite het probleem. Mn gedachte was dat skoda dragers voor mn huidige generatie superb naadloos sluiten, echter die balken zien er redelijk vierkant uit (wat ook weer herrie maakt)....Ik weet ook geruisloos zal het nooit worden. Echter die evo wing dragers....zijn er wel erg aerodynamisch uit....maar goed misschien is het lood om oud ijzer als ik er weer een lompe skibox op monteer :D
 

Tees

Donateur
Ach, Skoda wisselt ook geregeld van leverancier. Tis al eens Hapro en Thule geweest, en nu zal t vast weer een ander merk zijn. Wat ik maar wil zeggen is dat soms t ene en soms t andere beter is, afhankelijk van t model. Maar Thule is natuurlijk wel een behoorlijk premiummerk met bijbehorende prijs.
 

haassie

Forumguru
Van de week via marktplaats een setje originele skoda dragers aangeschaft, 100% sluitend op de dakrails en super eenvoudige montage. 75 euries, mooie prijs, helemaal top. Naar huis gereden met de dragers erop, weinig tot geen geruis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

1983jeroen

Forumguru
Ik heb voor mijn auto Thule liggen met de wingbar, maar later alsnog een setje origineel Skoda gekocht. Montage van de originele gaat gewoon veel sneller en makkelijker.
Qua geluid merk ik ook weinig verschil
 
Bovenaan Onderaan