Tijd om voor te stellen..

Aangezien ik sinds een week de trotse eigenaar ben van mijn 3e Skoda, is het tijd om me een keer voor te stellen.
Sinds een week rijd ik een Octavia III GL Combi Topaz Brown met als extra's Xenon, Columbus, Dab+ en zilveren dakrailing.
Hiervoor heb ik 3 1/2 jaar met volle tevredenheid in een Superb Combi GL gereden.
Vraag waarom nu de overstap naar een Octavia? De motor in de Superb vond ik eigenlijk te magertjes en in de volgende auto moest de motor beter bij de auto passen. Verder is de "loonsverhoging" i.v.m. 20% naar 14% bijtelling voor een jong gezin mooi meegenomen..
In de Octavia is de motor en de auto beter één geheel en toch voldoende ruimte voor een jong gezin met een zoontje van 14 maanden. Ook de kofferbak is voldoende voor mijn dagelijks werk, ik ben vertegenwoordiger in kunststofbakken. Een formaat van een halve Europallet moet dan ook zonder probleem in de kofferbak passen.
Verder was de wens naar wat meer opties, o.a. Xenon met Ledverlichting, want dat maakt het uiterlijk van de Octavia er een stuk "dikker". Naar mijn mening de mooiste dagrijverlichting van huidige auto's op de weg.
De auto bevalt prima, natuurlijk even wennen aan iets minder ruimte, maar het rijden met deze motor bevalt me zeer goed. Ik hoef niet zo snel meer terug te schakelen op de snelweg om in te halen... Ook de kleur veel positieve reacties.
Dus hopelijk de komende 4 jaar weer net zo tevreden op weg als met de Superb.
O ja, de 3e Skoda was een FabiaI van mijn vrouw, maar door lekkende portieren en dus zwembad in de auto, wat we niet opgelost kregen, is deze sinds een half jaar ingewisseld voor een Citr#$n C3.

Groeten.

Sjors
 

Cordoba

Forumguru
Alsnog welkom Sjors. Lekkende (achter)portieren hoort ongeveer bij de standaard uitrusting van de Fabia I, en vrijwel iedereen die een Fabia I heeft, of heeft gehad heeft dit meegemaakt. Gewoon de binnenplaat opnieuw afkitten en opgelost.

En naruurlijk veel plezier met de O3.
 

Joske

Forumguru
Welkom op het forum!

Wat ik niet diirect kan afleiden is de motorisatie van je nieuwe o3?
 
Bovenaan Onderaan