Inmiddels de eerste tank leeggereden, ik stap nog altijd heel blij in de auto
De DSG is heerlijk rijden, en de motor is zoveel stiller dan in mijn 1.6TDI.
En als ik een keer leuk wil doortrekken dan staan 150 paardjes paraat, wat een verschil!
Stoelverwarming; niet verwacht dat ik het zou gebruiken maar het blijkt toch wel heel lekker met de kou
Ik moet alleen wennen aan de kleinere actieradius tov Diesel.
Paar dingetjes die me wel opvielen;
De stem van de navi is wer-ke-lijk er-g moei-lijk verstaan-baar. Het hakkelen van de stem is vreselijk om aan te horen, de "vlaamse" stem was ook niet super, maar deze valt me ook echt tegen.
Geen waarschuwingslampen in de deur....?
En waar is nu mijn paraplubak onder de rollo?
StartStop systeem moet ik ook aan wennen. In de file is er soms wel héél vaak een stop/start.
Ook irritant als je soms op een rotonde aan komt rijden, en de motor stopt, en je wilt net gaan insturen op het moment dat de startmotor aanslaat. Dan is er dus even geen stuurbekrachtiging, en dat voelt raar.
Vraagje; ik heb mijn wintervelgen (LM) van de O2FL nog thuisliggen, die zijn 15 inch, ET50. (195/65R15)
Ik denk dat die gewoon op de O3 zouden moeten passen, maar zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten?
Mijn O3 staat nu op 16 inch 205/55R16 met minoris velgen.
Ondertussen besteld/aangevraagd:
Metalen dingetje voor de sleutels
Trekhaak
Houders console voor de lifehammers (in de deur is onhandig)
SmartLink activatie
Naafcovers voor de wintervelgen
Opties die ik anders laat instellen cq in ga bouwen:
dagrij verlichting
bochtenverlichting
ledjes van de clima in auto stand
Waarschuwingslampen in de deuren
Achteruitrij camera (waarschijnlijk highline)
Dashcam achter spiegel
Misschien nog een smartphone houder, maar daarover twijfel ik nog. Eerst eens zien wat smartlink te bieden heeft.
Al met al, ik ben er weer even zoet mee