Dutch4x4
Senior Member
Welke Octavia-rijders met een 1.8T (zowel 150 als 180 pk, gechipt of ongechipt) hebben hier nog meer last van?
Ik had het afgelopen jaar een keer of zes. Auto rijdt in zo'n geval prima, alleen lijkt het alsof je een gewone 1.8 rijdt. Motor uitzetten, opnieuw starten, en de turbo is weer terug. Heel vreemd.
Op seat-online.nl zijn de klachten legio, maar daar zitten dan ook hele hordes 1.8T-rijders. Sommigen hebben het veel vaker dan ik heb gehad.
Ik ben er in december mee naar de dealer gestapt, die zei dat het een bekend probleem was. Gasklephuis, N75-klep en drukslang zijn toen vervangen, waarna het probleem was verdwenen. Volgens de dealer is het soort van terugroepactie die geen terugroepactie is: alleen voor de klanten die erover klagen, en dan zonder verdere vragen en afgehandeld als een garantiereparatie.
Hoe dan ook, op briskoda.net is een interessant artikel verschenen voor iedereen die wil weten hoe het zit:
http://www.briskoda.net/forums/article.php?a=88
Lees het eens door, zou ik zeggen, en doe er je voordeel mee...
Ik had het afgelopen jaar een keer of zes. Auto rijdt in zo'n geval prima, alleen lijkt het alsof je een gewone 1.8 rijdt. Motor uitzetten, opnieuw starten, en de turbo is weer terug. Heel vreemd.
Op seat-online.nl zijn de klachten legio, maar daar zitten dan ook hele hordes 1.8T-rijders. Sommigen hebben het veel vaker dan ik heb gehad.
Ik ben er in december mee naar de dealer gestapt, die zei dat het een bekend probleem was. Gasklephuis, N75-klep en drukslang zijn toen vervangen, waarna het probleem was verdwenen. Volgens de dealer is het soort van terugroepactie die geen terugroepactie is: alleen voor de klanten die erover klagen, en dan zonder verdere vragen en afgehandeld als een garantiereparatie.
Hoe dan ook, op briskoda.net is een interessant artikel verschenen voor iedereen die wil weten hoe het zit:
http://www.briskoda.net/forums/article.php?a=88
Lees het eens door, zou ik zeggen, en doe er je voordeel mee...