Tijg terug, nu wèl met Skoda, meteen twee.

Tijg

Senior Member
Ik wilde lid worden, maar bedacht me nog net op tijd dat ik dat in 2007 al was geworden, met het oogmerk op het toen gaan leasen van een Octavia.
Dat is het niet geworden door tegenvallende leasebudgetten en dus heb ik drie jaar lang Prius III en drie jaar lang Mégane DCI CO2 gereden maar afgelopen jaar heb ik de knoop doorgehakt en ben een klasse kleiner gaan zoeken.
Zodoende rijd ik sinds eind november in een rood metallic Fabia 2016 Combi Edition met 1.2 TSI met DSG. Het voelt echt als thuiskomen na vijf jaar Golf III TDI, twee jaar Golf IV TDI en een tussenliggende Golf V voorloop. :-)

Verder moest de Panda van mijn wederhelft vervangen worden door een echte auto :geek: en dus kwamen we via Grande Punto's, Accents en Rio's uit bij een alleraardigste Roomster 1.4 16V Comfort met panoramadak en fris streepjesinterieur in Gorinchem. :cheer:
Daar aangekomen staat een enorm gebutst exemplaar met de achterste randen van beide voorportieren onder de roest en schade en een uiterlijk waar ik absoluut niet vrolijk van werd. Wegwezen dus.
Ik had mijn huiswerk gedaan en ik wist dat er in Hedel een andere stond: Een olijfgroene 1.6 Elegance van twee jaar nieuwer en 10k meer gereden voor dezelfde prijs. Helaas geen pano dak en het interieur is stemmig zwart. Toch hebben we deze maar gekozen, mede ook door de prima inruilprijs die ze op onze 11 jaar oude Panda (Weliswaar fully loaded Dualogic Emotion uitvoering) gaven.

Zaterdag gaan we hem ophalen.

Cordoba

Forumguru
Welkom Tijg, de Roomster is dus gelijk een stuk ruimer dan je eigen auto, dus daar ook de boel omgekeerd.

Tijg

Senior Member
Dank voor het hartelijke welkom!
@Cordoba , dat klopt. Het is namelijk Mom's taxi. ;)
We gaan volgende week daarom maar met de Reumster op vakantie, ook om hem te leren kennen.
Ik ben wel benieuwd hoever de buitenste achterstoelen naar voren kunnen. Tijdens de proefrit leek onze oudste zoon die mee was wel een voetbalveld achter ons te zitten...
Neemt niet weg dat ik de Tsi met DSG in de Faab een erg fijne combinatie vind. Ben benieuwd hoe die old skool (de basis van die 1600 lag ook al in de Golf 2) motor op de lange termijn bevalt.
Eigenlijk zou die smeuige tweeliter (Fabia 1, Audi 80, Passat) in de Roomster moeten liggen...

Bovenaan Onderaan